شهردار خرم آباد:

سیستم هشدار شهری در خرم آباد ایجاد شود/مردم را با بوق خودروها از خطر سیل آگاه کردیم

شهردار خرم آباد بر ضرورت ایجاد سیستم هشدار شهری در خرم آباد برای آگاه کردن مردم از بروز خطرات احتمالی ناشی از بلایای طبیعی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۶۰۷۰۹
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، عیدی بیرانوند در جلسه ستاد بحران استان لرستان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: در جریان بارندگی های اخیر در خرم آباد مجبور شدیم که برای آگاه کردن مردم از خطر وقوع سیل از رانندگان خودروهای شهرداری بخواهیم که تا می توانند با ایجاد سر و صدا و بوق زدن مردم را از خواب بیدار کنند تا دچار مشکل نشوند و خوشبختانه تلفات جانی هم نداشتیم؛ اما در هر حال ضرورت دارد که یک سیستم هشدار شهری برای آگاه کردن مردم از بروز خطرات احتمالی ناشی از بلایای طبیعی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در جریان بارندگی های اخیر شب چهارشنبه بیشترین مشکل را داشتیم افزود: زمانی که آب رودخانه مسیر کرگانه به ساحلی خرم آباد پیوست ظرف مدت 20 دقیقه سطح آب به حدی بالا آمد که مجبور شدیم با همراه معاون عمرانی با کمپرسی در سطح شهر تردد کنیم.

شهردار خرم آباد با اشاره به اینکه تخریب یکی از پل های موقت رودخانه خرم آباد در کنترل سیلاب موثر بود گفت: در جریان وقوع سیل به مردم خسارات زیادی وارد شد.

عیدی بیرانوند با بیان اینکه در جریان وقوع سیل وضعیت بسیار بحرانی داشتیم به گونه ای که تمام امکانات شهرداری از قبیل پمپ، کف کش و دیگر وسایل از بین رفتند، اظهار کرد: چشمه های زیادی از زمین بیرون زده که مدام برای تخلیه آنها با شهرداری تماس می گیرند؛ اما در هر حال اوضاع در دست کنترل است.

ارسال نظرات