مدیرکل تبلیغات اسلامی دارالارشاد اردبیل خبر داد

تدارک برای برگزاری اعتکاف با حضور 7000 معتکف در دارالارشاد اردبیل

حجت الاسلام مهدی ستوده گفت: تمتم تمهیدات لازم برای برای برگزاری اعتکاف با حضور نزدیک به 7000 معتکف در 50 مسجد استان دارالارشاد اردبیل تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۸۶۶۰۷۷۶
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان دارالارشاد اردبیل در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از نمیناظهار کرد:ماه رجب، ماه استغفار، دعا و ماه تقرب به درگاه الهی است.

حجت الاسلام مهدی ستوده گفت: رجب المرجب با داشتن مناسبت هایی همچون ایام البیض، ولادت مولا علی (ع)، رحلت حضرت زینب کبری (س) اسوه صبر و پایداری و مبعث حضرت رسول اکرم (ص) به عنوان شاخص ترین ماه معرفی شده است.

وی افزود: لذا بیشترین توصیه و آموزه های دینی در ماه رجب در خصوص استغفار و توبه جهت آمادگی و ورود به ماه شعبان المعظم بوده و چرا که از طرفی مقدمه ای برای ورود به ماه خدا، ماه مبارک رمضان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف نیز در استان دارالارشاد اردبیل همه ساله با نفس گرم معنوی معتکفین از 13 الی 15 رجب المرجب برگزار شده و فضای عطرآگین معنویی، مساجد را فرا می گیرد.

وی بیان کرد: امسال مراسم معنوی اعتکاف در 50 مسجد از شهرستان ها و بخش ها و با همیاری دستگاه های فرهنگی مرتبط، هیئت امنا، رابطین فرهنگی و فعالان مساجد، حمایت خیرین و حمایت خود معتکفین برگزار خواهد شد.

ستوده بیان کرد: استان دارالارشاد اردبیل امسال آمادگی لازم برای برگزاری مراسم معنوی با حضور نزدیک به هفت هزار معتکف را تدارک دیده است.

وی خاطر نشان شد: حضور پرشور جوانان در اعتکاف، برگزاری بحث های معنوی، روحی و روانی معتکفین و با حال بودن معتکفین برای انجام دعا و قرائت قرآن، حضور سخنرانان شایسته و کارشناسان تبلیغی از حوزه علمیه قم و پاسخگویی به سوالات شرعی به صورت شبانه روزی، انجام مشاوره های دینی، مذهبی، برگزاری بحث های بهداشت و سلامت با حضور کارشناسان و ادارت مرتبط دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر، برگزاری نماز جماعات، پذیرایی از معتکفین توسط هیئت امنا و رابطین در سحر و افطار از برنامه های پیش بینی شده در مراسم معنوی اعتکاف است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: لذا بیشترین توصیه و آموزه های دینی در ماه رجب اعنا به استغفار و توبه جهت آمادگی و ورود به ماه شعبان المعظم و مقدمه ای برای ورود به ماه خدا، ماه مبارک رمضان است.

وی بیان کرد: در ماه مبارک رجب المرجب توصیه آموزه های دینی به روزه گرفتن به عنوان تذکیه نفس و تهذیب روح توصیه شده است.

وی با بیان اینکه در ماه رجب به روزه گرفتن در اول، وسط و آخر ماه سفارش شده است، اظهار کرد: هر کس این اعمال را انجام دهد گویی که تمام ماه را روزه گرفته است و آنگونه که در فصل پاییز برگ رختان میریزد، گناهان وی نیز در ماه رجب المرجب بخشیده خواهد شد.

ارسال نظرات