مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان:

برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف دینی و عقیدتی

به منظور ارتقای سطح آگاهی مددجویان و تعمیق باورهای دینی گروه هدف، دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف دینی و عقیدتی برگزارخواهد شد.
کد خبر: ۸۶۶۱۰۴۶
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان گفت: به منظور ارتقای سطح آگاهی مددجویان و تعمیق باورهای دینی گروه هدف، دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف دینی و عقیدتی برگزارخواهد شد.

ذبيح‌الله غفاری افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) رویکرد ویژه‌ای در آموزش نماز به مددجویان دارد.

وی با اشاره به این‌که ارتقاء سطح بصیرت و تعمیق باورهای دینی مددجویان، یکی از مهم‌ترین مباحث در توانمندسازی فکری آنان محسوب می‌شود اظهار كرد: در همین راستا نشست‌های مختلفی با حضور مددجویان برگزار می‌شود که تاکنون با استقبال فراوانی از سوی آنها روبرو شده است.

غفاری با اشاره به برگزاری نشست نماز در کمیته امداد ماهنشان خاطر نشان کرد: در این دوره موضوعات مختلفی همچون احکام نماز و نحوه اقامه صحیح آموزش داده می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با اشاره به مهم‌ترین موضوعات مورد بررسی در این نشست، تصریح کرد: پاسخ‌گویی به شبهات مددجویان در بحث نماز، آثار و فلسفه نماز و نحوه قرائت صحیح آیه‌ها از جمله موضوعاتی است که در این دوره به مددجویان آموزش داده شد. همچنین امسال مراسم تجلیل از نفرات برگزیده جشنواره نهج البلاغه نیز برگزار شد.

وی عنوان کرد: نماز، عبادتي زيبا و دلنشين است . هنگامي كه نماز با معرفت و خشوع انجام شود، انسان را تا ملکوت پرواز می‌دهد و زنگارها را از دل می‌زداید . نماز، پنجره‌ای به سوی روشنایی و زندگی سعادتمندانه است.

غفاری با یادآوری این موضوع که ائمه معصومین(ع) و بزرگان دین مبین اسلام اهتمام ویژه‌ای به مقوله نماز داشتند، گفت: در روايات ديگر نيز آمده است: «خانه‌هايى كه در آنها نماز شب می‌خوانند و قرآن تلاوت مى‌شود، براى اهل آسمان نورافشاني مى‌كند، همانگونه كه ستارگان براى مردم زمين می‌درخشند».

وی با بیان این مطلب که مهمترین آثار نمازدر رفتار و زندگی انسان به خوبی قابل مشاهده است، عنوان کرد: از مهم‌ترین این آثار می‌توان به تعظیم به خدا و تحقیر تمام قدرت‌های دنیوی، خودسازی، ضبط نفس، زدودن گناهان، رعایت حقوق و وحدت جهت اشاره کرد.

غفاری با تاکید بر اینکه نماز بزرگ‌ترین و محكم‌ترین پناهگاه معنوی است، خاطرنشان کرد: نماز عامل سازنده‌ای است كه پایداری و مقاومت انسان را در برابر فراز و نشیب‌های زندگی حفظ می‌كند و نمازگزار در برابر هر خیر و شر، خوبی و بدی خویش را حفظ کرده و با هر بادی نمی‌لرزد.

ارسال نظرات