نمایش آثار هنرمندان چهارمحال و بختیاری در مقدونیه

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت :دو هنرمند استان در رشته عکاسی و نگارگری آثار تولیدی خود را به دعوت کشور مقدونیه به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۸۶۶۱۱۳۸
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ قاسم اسماعیلی دهکردی اظهار کرد: این نمایشگاه ها شامل عکس های هنرمند استان "مریم آل مومن دهکردی" و آثار نگارگری "مریم شاکری چالشتری" است .

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی کشورمان در مقدونیه و همچنین با حمایت استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شده است .

اسماعیلی اظهار داشت : عکس ها ی "مریم آل مومن" تصویری از زندگی ساکنان منطقه ی عشایرنشین بازفت و روستای پلکانی و عجیب سرآقاسید استان چهارمحال و بختیاری در ایران را نشان می دهد .

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: در این نمایشگاه رسم های شادی مرمان این سرزمین و سبک زندگی روستا نشینان سر آقا سید و بازفت به تصویر کشیده شده که به صورت مجموعه عکس زندگی این مرمان پاک سرشت را نشان میدهد .

وی تصریح کرد: در نمایشگاه مریم شاکری چالشتری نیز آثار نگارگری ایران ،این هنر بکر و بی بدیل جهان با موضوعات دینی،و قرانی به نمایش گذاشته شده است .

گفتنی است،غرفه استان چهار محال و بختیاری در نمایشگاه بین المللی گردشگری مقدونیه با حضور نمایندگانی از اتاق گردشگری و آژانس های مختلف گردشگری مقدونیه و با مشارکت شرکت های گردشگری از کشورهای ترکیه، بلغارستان، صربستان، مونته نگرو و جمهوری اسلامی ایران در شهر اسکوپیه پایتخت این کشور با استقبال خوب کشور های دیگر و بازدید کنندگان روبه رو شد .

ارسال نظرات