رفتار دوگانه دولت در پرداخت یارانه در گفتگوی "بسیج" با عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

آسان ترین راه جمع‌آوری رای پرداخت یارانه و پول نقد است!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به رفتار دوگانه دولت در حذف یارانه مردم اظهار داشت: دولت در اجرای هدفمندی یارانه تعلل دارد چون راحت‌ترین راه جذب آرا پرداخت پول نقد است.
کد خبر: ۸۶۶۱۲۲۱
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲

عیسی امامی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ با اشاره به رفتار دوگانه دولت در حذف یارانه مردم اظهار داشت: دولت موافق حذف یارانه نیست ولی در اجرای هدفمندی یارانه تعلل دارد در واقع طی سال های گذشته دولت ها مسیری پیش گرفتند که کمک نقدی آسان ترین راه برای جلب آراء عمومی است.

وی با بیان اینکه  قانون هدفمندی شفاف و روشن است افزود: اگر مصوبه مجلس نبود تکالیف دولت در موضوع کمک های نقدی ؛ غیرنقدی و خدمات حمل و نقل پیش بینی شده و بخش های مختلفی را قانون احصا کرده منتها مشکل این بود که دولت در اجرای قانون هدفمندی منطبق با قانون عمل نکرده و متاسفانه مجلس هم تعلل داشته است.

نماینده مردم گرگان گفت: به علت اینکه دولت  نظارت کافی در اجرای هدفمندی را به خوبی پیگیری نکرده منجر به کمک های نقدی شده و طبیعی است با توجه به رشد تورم و نقدینگی در سال های اخیر در هدفمندی یارانه ها کمک های نقدی ثابت بماند در حالی که همچنان افزایش قیمت ها داشته و هیچ کمکی به خانواده ها نخواهد شد.

 امامی گفت: انچه که مهم است هدف هایی که در قانون احصا شده بخش قابل توجهی مشکل شان حل شده و نیاز به نقدینگی در این بخش ها دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: هر شهروندی داخل در حاکمیت و مرزهای جغرافیایی نیازها و خدماتش مدیریت می شود تا اگر منابعی در اختیار دارند در جهت صحیح حرکت و بحث پول شویی و اتفاقات دیگر پیش نیاید.

وی افزود: در کشور ما سرک کشیدن به حساب های شخصی ممنوع و این مساله به نحوی اعمال می شود که ضررش بیشتر از منفعتش است یعنی کسی صدها میلیارد منابع جابه جا می کند ولی یک ریال مالیات نمی دهد کجای دنیا اینطوره که با این حجم نقدینگی و استفاده از منابع فرار مالیات بوده و افراد به جای پرداخت مالیات از دولت مالیات بگیرند.

امامی گفت: منطقی نیست اقتصاد مملکت از محل درآمدهای مردمی و عمومی پیش رفته که منشا آن قطعا تولید ثروت خواهد بود.

وی افزود: راه رسیدن به منطق مشترک در شرایط شناسایی کار سختی است در بحث مبادی ورودی و خروجی گمرک حقوق گمرکی نشان دهنده حجم واردات و صادرات و بیانگر حجم عظیم و استفاده از سپرده ها و تسهیلاتی است که بنگاهها و اشخاص از سیستم بانکی استفاده می کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: کسانی که حجم عظیمی از نقدینگی در اختیارشان است قطعا نیازمند هدفمند شدن منابع یارانه نیستند و از طرفی صاحبان املاکی که امروز املاک منقول و غیر منقول را در اختیار دارند متمکن هستند.


ارسال نظرات