گامی موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی:

از كارآفريني با ماهي قزل آلا تا درآمد 40 ميليوني يك جوان 22 ساله در روستا

اسدي يكي از جوانان با انگيزه پارس آبادي است كه توانسته با استفاده از تسهيلات اقتصاد مقاومتي و پرورش ماهي قزل آلا كسب و كار پر رونقي در روستاي مجيدآباد براي خود ايجاد كند.
کد خبر: ۸۶۶۱۴۲۴
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، وقتی صحبت از کارآفرینی افراد موفق می شود عده ای تصور می کنند که شروع این کار نیازمند سرمایه ی زیاد است ولی در مقابل عده ای تن به این ریسک می دهند و با سرمایه و تسهیلاتی که در راستای طرح اقتصاد مقاومتی می گیرند کار خود را شروع می کنند.

در شهرستان پارس آبادمغان نيز طي سال هاي اخير توليدي ها و مزرعه هاي پرورشي متعددي توسط كارآفرين هاي اين شهرستان در زمينه هاي مختلف راه اندازي شده كه هم اكنون نيز بسياري از اين طرح ها با روند بسيار خوبي رو به پيشرفت و توسعه هستند كه در اين راه بسيج سازندگي كمك شاياني به فعالان علاقمند در عرصه هاي اقتصاد مقاومتي داشته است.

در همين راستا سری زدیم به يك طرح پرورش ماهي قزل آلا در يكي از روستاهاي پارس آبادمغان که توسط یک جوان 22 ساله اداره می شود؛ امروز او با گرفتن تسهیلات اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج سازندگی توانسته با پرورش ماهي قزل آلا جزء موفق‌ترین تولید کننده‌های ماهي سردآبي در استان اردبيل باشد.

مهدي اسدي، يكي از جوانان با انگيزه شهرستان پارس آبادمغان است كه توانسته در كنار خانواده اش با استفاده از تسهيلات اقتصاد مقاومتي و پرورش ماهي قزل آلا كسب و كار پر رونقي را در روستاي مجيدآباد براي خود ايجاد كند.

اسدي شروع فعاليت خود در اين عرصه را از پنج سال پيش عنوان مي كند و مي گويد: علاقه زياد به پرورش ماهي باعث شد تا خانواده اش با فروش خانه مسكوني خود در شهر پارس آباد به روستاي مجيدآباد مهاجرت كرده و با خريد زميني به اين حرفه روي آورده و ضمن راه اندازي پرورش ماهي در زميني به مساحت 400 مترمربع، براي چند نفر هم ايجاد اشتغال نمايد.

این پرورش دهنده ماهی سردآبی با تقدیر از حمایت های بسیج سازندگی، درباره میزان تولید ماهی‌قزل آلا و سود حاصله از آن در مجتمع تولیدی‌اش، اظهار می‌کند: ابتداي كار پرورش ماهي را با 3 هزار قطعه ماهي قزل آلا شروع و هم اكنون در حال حاضر مشغول پرورش 10 هزار قطعه ماهی قزل آلا است.

وي ادامه مي دهد: با آورده 15 ميليوني و تسهيلات 45 ميليون توماني بسيج سازندگي موفق به احداث استخر پرورش ماهي شده و ضمن ايجاد اشتغال براي 4 نفر، سالانه بالغ بر 40 ميليون تومان از فروش ماهي درآمدزايي می كند.

اسدي با ابراز خرسندي نسبت به استفاده از تسهيلات اقتصاد مقاومتي به عنوان سرمايه اي مناسب براي افراد مستعد و خلاق اظهار داشت: اهداف بسیج در اقتصاد مقاومتی قابل تقدیر بوده و اگر حمایت های مسئولان بسیج سازندگی سپاه ناحيه پارس آباد نبود شاید نمی توانستيم این پروژه را اجرا کنيم.

اين كار آفرين پارس آبادي خطاب به هم سن و سالهای خود برای ایجاد شغل گفت: همیشه که نباید شغل دولتی را مدنظر قرار داد بلکه باید بر داشته ها و توانمندی های خود تیکه کنیم تا موفقیت حاصل شود.

وي در پایان با بيان اينكه در صورت مساعدت مسئولين قادر به افزايش توليد و جذب و بكارگيري افراد بيشتري در اين زمينه خواهم بود، خاطرنشان كرد: از مسئولین انتظار دارم تا با اهتمام ویژه از طرح هاي اقتصاد مقاومتي و ايده هاي جوانان حمایت کنند تا شاهد تحقق شعار مدنظر رهبر معظم انقلاب كه همان «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» است، باشيم.






ارسال نظرات