مدیر کمیته‌ امداد اردبیل:

یک هزار و 580 طرح قالیبافی فعال در سطح شهرستان اردبیل وجود دارد

با برگزاری دوره‌های آموزشی فرش بافی و همچنین تهیه‌ مواد اولیه‌ مرغوب برای مددجویان تلاش بر این است تا زمینه‌های اشتغال آنان را فراهم کنیم.
کد خبر: ۸۶۶۱۴۷۲
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جلیل قدیمی در جلسه بررسی اشتغال خانگی مددجویان کمیته امداد شهرستان اردبیل اظهار داشت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اردبیل در سال گذشته 2 هزار و 700 تخته فرش بافتند.

وی با بیان اینکه این تعداد فرش به متراژ 11 هزار و 865 مترمربع بوده است، تصریح کرد: ارزش ریالی فرش‌های بافته شده توسط مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد شهرستان اردبیل بیش از 71 میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان اردبیل با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 580 طرح قالیبافی فعال در سطح شهرستان اردبیل وجود دارد، گفت: 2 هزار و 300 بافنده از مددجویان تحت حمایت این نهاد مشغول به بافت فرش هستند.

قدیمی با بیان اینکه تلاش داریم فعالیت‌های تولیدی مددجویان در زمینه‌ بافت فرش و گلیم را توسعه دهیم، افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی فرشبافی و به‌بافی فرش و همچنین تهیه‌ مواد اولیه‌ مرغوب برای مددجویان می‌کوشیم تا زمینه‌های اشتغال آنان را فراهم کنیم.

وی نظارت بر نحوه‌ انجام کار مجریان و ارائه‌ راهنمایی لازم برای رفع اشکال و عیب‌های احتمالی را از دیگر برنامه‌های این نهاد در راستای توسعه‌ طرح‌های قالیبافی دانست و بیان کرد: کارشناسان خودکفایی این نهاد بر تمامی مراحل خرید مواد اولیه و فروش فرش‌های بافته شده‌ مددجویان نظارت کامل دارند.

ارسال نظرات