رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل خبر داد:

درمان نا باروری زوج ها در استان

تاکنون 8 هزار و 500 زوج نابارور برای تشکیل پرونده به مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی مراجعه و 5 هزار نفر در حال پیگیری و انجام مراحل درمانی هستند که تاکنون 430 زوج صاحب فرزند شده‌اند.
کد خبر: ۸۶۶۱۴۹۷
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رامز نصیری صالح در دیدار کارکنان جهاددانشگاهی با امام جمعه اردبیل اظهار داشت: مقرر شده جهاددانشگاهی براساس ماموریت‌های هفت‌گانه ابلاغی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقشه راه خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند تا انجام ماموریت‌ها به شکل رسمی آغاز شود که در این راستا برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند.

وی از فعالیت 232 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل خبر داد و افزود: از این تعداد 62 نفر نیروی پیمانی تمام‌وقت، پاره‌وقت و سربازی، 10 نفر پزشک شاغل در مرکز درمان ناباروری، 82 نفر مدرس حق‌التدریس در مرکز آموزش کوتاه‌مدت، 30 نفر مدرس حق‌التدریس در مرکز آموزش کارکنان دولت، 44 نفر مدرس حق‌التدریس در مرکز علمی کاربردی و 4 نفر خبرنگار و عکاس در خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا فعالیت می‌کنند.

نصیری صالح با اشاره به دایر بودن شعبه سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی در اردبیل بیان کرد: در حال حاضر دوره‌های آموزشی تفسیر موضوعی، تلاوت و تدبر در قرآن با رویکرد زیست‌محیطی در دانشگاه محقق اردبیلی در حال برگزاری هستند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی، تصریح کرد: در همین راستا طرح هفت شهر شایستگی با هدف تحقق الگوی فارغ‌التحصیل شایسته که شامل اخلاق اجتماعی، رشد فردی و خانوادگی، عبادت و مناسک دینی، اشتغال دانش‌بنیان، سیاسی، اجتماعی و محیط‌زیستی است، در دانشگاه‌های محقق اردبیلی، پیام‌نور، آزاد اسلامی و علمی کاربردی ساماندهی شده است.

وی گفت: مناظره علمی نیز با هدف ترویج گفتمان میان دانشجویان مدنظر جهاددانشگاهی قرار گرفته است که اردیبهشت ماه امسال به صورت تیمی در دانشگاه‌های اردبیل برگزار شده و گروه‌های برتر به مرحله کشوری معرفی خواهند شد که هدف از مناظرات دانشجویی مناظره علمی و آموزشی، تمرین گفتمان و فرصتی برای یادگیری گفتمان میان دانشجویان است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون 8 هزار و 500 زوج نابارور برای تشکیل پرونده به مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی مراجعه و 5 هزار نفر در حال پیگیری و انجام مراحل درمانی هستند، اظهار کرد: تاکنون 430 زوج نیز صاحب فرزند شده‌اند.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی فندق در حد شناسایی گونه‌های فندق جنگل فندقلو و مقاوم کردن و پرمحصول کردن از طریق اصلاح نژاد و هیبریداسیون دو رگه‌سازی انجام می‌شود، افزود: در بحث سرمازدگی نیز آماده پذیرش ماموریت هستیم و در بحث کم‌آبی و خشکسالی نیز می‌توانیم به دنبال گونه‌هایی برویم که مقاومت بیشتری در مقابل کمبود آب دارند.

نصیری‌صالح با اشاره به گل محمدی اصیل اردبیل که در گذشته به عنوان سوغات اردبیل نیز محسوب می‌شده است، گفت: همکاران جهاددانشگاهی اردبیل توانسته‌اند اقدامات چشمگیری در احیای این گل انجام دهند.

ارسال نظرات