کارشناس مسائل نفت در گفتگو با «بسیج»:

فروش حداکثری با قیمت حداقلی نفت مورد قبول نیست

محمود کریمی بیرانوند گفت: کاهش قیمت نفت و افزایش میزان خام فروشی دولت و وزارت نفت سیاست مورد قبول نبوده است و واردات فرآورده‎های نفتی اعم از بنزین و تعطیلی کارخانه‎های پتروشیمی داخلی به لحاظ اقتصادی معنایی ندارد.
کد خبر: ۸۶۶۱۸۷۷
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

محمود کریمی بیرانوند کارشناس مسائل نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: سیگنال وزارت نفت در فروش حداکثری و همکاری در تفاهم نامه‎های بالادستی خلاف مسیر اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه وزارت نفت در پی سهم خواهی نفتی است افزود: بنا به فشارهای نفتی آمریکا برای تصاحب بازار نفتی اروپاییان و اینکه عربستان بازار نفتی منطقه را پوشش ندهد، دولت یازدهم درصدد برآمده است تا خام فروشی نفت را در حد اعلی خود برساند تا درآمد بیشتری را کسب نماید.

کریمی خاطر نشان کرد: وزیر نفت سیاست حمایتی از پالایشگاه پایین دستی را ندارد و فقط در راستای رونق پالایشگاه بالادستی است.

این کارشناس مسائل نفت خاطر نشان کرد: کاهش قیمت نفت و افزایش میزان خام فروشی دولت و وزارت نفت سیاست مورد قبول نبوده است؛ واردات فرآورده‎های نفتی اعم از بنزین  و تعطیلی کارخانه‎های پتروشیمی داخلی به لحاظ اقتصادی معنایی ندارد.

ارسال نظرات