رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده:

آغاز ثبت‌نام سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در خدابنده

ثبت‌نام سی و نهمین دوره مسابقات قرآن شهرستانی اوقاف در خدابنده شروع شد.
کد خبر: ۸۶۶۱۹۴۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده: از چند روز گذشته ثبت نام سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در خدابنده آغاز شده است.

حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی اوقاف هر سال برگزار می‌شود افزود: هدف از برگزاری این مسابقات استعدادسنجی و پرورش‎‌ استعدادهای برتر قرآنی است.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی اوقاف در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، اظهار داشت: نفراتی که در مرحله شهرستانی و سپس استانی مقام برتر را کسب کنند به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی با اشاره به اینکه هر سال تعداد نفرات شرکت کننده در این مسابقات بیشتر می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه اغلب شرکت‌کنندگان در این مسابقات جوانان هستند.

محمدی با بیان اینکه هم‌اکنون ثبت‌نام از علاقه‌مندان در مرحله شهرستانی در حال انجام است، گفت: طبق برنامه ثبت‌نام از علاقه‌مندان تا 20 اردیبهشت‌ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه ث ب ت‌نام از طریق سایت quraniran.ir و یا مراجعه حضوری به اداره اوقاف و امور خیریه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ثبت‌نام در این مسابقات صرفا برای افراد بالای 18 سال مجاز است.

محمدی با تاکید بر اینکه مسابقات شامل رشته‌های مختلفی است، اضافه کرد: دعاخوانی، ابتهال هم‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، قرائت، ترتیل، معارف، اذان از جمله رشته‌های این دوره از مسابقات است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در ادامه از اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم خبر داد و گفت: این طرح نیز در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث تربیت حافظان قرآنی اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته یک هزار و 200 نفر در این طرح حضور داشتند، اضافه کرد: خوشبختانه حضور و مشارکت علاقه‌مندان در این طرح مطلوب بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده به سایر برنامه‌های اجرایی از سوی اوقاف نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در بقاع متبرکه با حضور قاریان و حافظان برتر از دیگر برنامه‌های اجرایی اوقاف است.

محمدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 62 بقعه متبرکه در شهرستان خدابنده وجود دارد، که در مناسبتهای مختلف برنامه مناسبتی در آنها اجرایی می‌شود.

ارسال نظرات