آغاز ثبت‌ نام سی‌ و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌ در پارس آباد

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان مغان از آغاز ثبت‌ نام سی‌ و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌ کریم در شهرستان پارس آباد خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۲۵۱۳
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از از پارس آباد، حجت‌الاسلام مهدی فاتحی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مغان با اعلام این خبر گفت: برگزاری مسابقات قرآنی از جمله برنامه هایی است که در حوزه ترویج فعالیت های قرآنی در کشور و با هدف فراهم آوردن زمینه ای جهت انس بیش از پیش با مصحف شریف و انسان ساز قرآن کریم و مفاهیم تعالی بخش و همچنین نثر و بسط فضای معنوی عطرآ گین قرآن در محیط جامعه همواره مورد اهتمام متصدیان و مسئولین فرهنگی بوده است.

وی افزود: در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه، به عنوان متوّلی برگزاری مسابقات ملی و بین المللی قرآن کریم در کشور، با برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، سهم بسزایی در ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم در بین اقشار مختلف جامعه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مغان افزود: سی‌ و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌ کریم اوقاف و امور خیریه ویژه برادران و خواهران رده سنی بالای 18 سال در رشته‌های قرائت شامل تحقیق و ترتیل، حفظ شامل حفظ کل،۲۰جزء،۱۰جزء،پنج جزء و حفظ سه جزء، معارف(مفاهیم)، اذان، ابتهال، دعاخوانی، مرثیه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن‌کریم برگزار خواهد شد.

فاتحی با اشاره به زمان ثبت‌ نام و برگزاری مسابقات گفت: ثبت نام این دوره از مسابقات از 26 فروردین ماه شروع شده و تا 21 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و مسابقه هم روزهای 22و 23 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: علاقه مندان می توانند با مراجعه حضوری به دارالقرآن شهرستان پارس آباد و موسسه قرآنی محمد رسول الله(ص) اصلاندوز و تماس با شماره تلفن های 32725092 و 32725400 و 32700909 و 32742810 و 09146194016 ثبت نام کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مغان ادامه داد: پس از برگزاری مسابقات در سطح شهرستان و استان نفرات برتر هر رشته برای شرکت در مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به منابع رشته معارف در این مسابقات، اظهار کرد: محتویات این مسابقه در مرحله شهرستانی تفسیر سوره یونس بر اساس تفسیر نمونه و در مرحله استانی بر اساس تفسیر سوره های یونس و هود بر اساس تفسیر نمونه و در مرحله کشوری بر اساس تفسیر سوره های یونس و هود بر اساس تفسیر نمونه و تفسیر المیزان خواهد بود.

فاتحی در مورد عدم برگزاری مسابقات رده سنی زیر 18 سال از سوی اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات این رده سنی را از سال 94 آموزش و پرورش بر عهده گرفته و اداره اوقاف نقش همکار را در برگزاری بر عهده دارد.

ارسال نظرات