فرمانده انتظامی شهرستان مشگین‌شهر خبر داد

افزایش 81 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال 94 نسبت به سال 93

فرمانده انتظامی شهرستان مشگین‌شهر از افزایش 81 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال 94 نسبت به سال 93 خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۲۵۴۰
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از از مشگین شهر، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان مشگین‌شهر با حضور دستگاه های اجرایی شهرستان در محل فرماندار مشگین‌شهر برگزار شد.

در این جلسه ابراهیم امامی فرماندار مشگین‌شهر با بیان اینکه در سال 94 شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان مشگین‌شهر در استان اردبیل رتبه اول را کسب کرده است افزود: اعتیاد یکی از آسیب های جدی جامعه و نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است لذا در سال جاری با اقدام و عمل مضاعف باید در برخورد با سوداگران مرگ و پیشگیری‌های لازم موجبات امنیت جامعه و شهروندان را بیش از پیش فراهم کرد.

وی ادامه داد: برنامه 5 ساله شورای مبارزه با مواد مخدر استان اماده شده است و برنامه ها و تخصیص‌های آن برای شهرستان نیز انجام می‌گیرد لذا لازم است دستگاه های اجرایی در جذب اعتبار برنامه ها توجه ویژه ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: رویکرد دولت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در کشور و فرهنگ سازی برای این فرایند است که در این راستا در حال ایجاد مجمع خیرین می‌باشیم لذا تلاش کلیه دستگاه‌ها در این راستا مورد انتظار است.

سرهنگ کریم نوری فرمانده انتظامی شهرستان مشگین‌شهر در این جلسه از کشف یک و نیم کیلو تریاک در اولین ماه از سال 95 خبر داد و گفت: در سال جاری تلاش می‌شود فرماندهی انتظامی شهرستان به تجهیزات الکترونیکی مجهز شود تا عرصه برای توزیع کنندگان مواد مخدر تنگ تر از گذشته شود.

وی با بیان اینکه با افزایش میزان دستگیری در این شهرستان تعداد تخلفاتی همچون سرقت در این شهرستان کاهش می‌یابد گفت: عمده سرقت هایی که در این شهرستان ان هم به صورت جزئی انجام می‌گیرد توسط معتادان بوده که با دستگیری آنان آمار سرقت نیز کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: به منظور سازماندهی معتادان کارتن خواب گرم خانه‌ای در کنار کمپ ترک اعتیاد در شهرستان راه اندازی می‌شود تا علاوه بر ایجاد امنیت در این شهرستان در محیطی امن نیز سکونت داشته باشند و برای اشتغال این افراد دستگاه بلوک زنی به همت شهرداران خریداری و در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا از طریق آن به کار مشغول شوند لذا از دیگر دستگاه های اجرایی شهرستان انتظار می‌رود در خرید و فروش تولیدات آنان عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

سرهنگ نوری در این جلسه با اشاره به امار اعتیاد در سال 94 گفت: در بحث کشف تریاک در این شهرستان و در مقایسه با سال 93 در سال گذشته 29درصد امار کشفیات افزایش داشته است اما در مجموع کشفیات مواد مخدر این امار به 81 درصد افزایش یافته است، همچنین در خصوص دستگیری فروشندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان در سال 94 در مقایسه با سال 93 بالغ بر 11 درصد افزایش یافته است.

در پایان جلسه از فرمانده انتظامی شهرستان و عوامل دخیل در کشفیات مواد مخدر تجلیل به عمل امد.

ارسال نظرات