رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی مازندران گفت: از 2 هزار و 480 واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان 803 واحد تعطیل است.
کد خبر: ۸۶۶۲۷۰۵
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عبدالله مهاجر در جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری مازندران با بیان اینکه نداشتن منابع مالی، رکود و تورم از مشکلات واحدهای تولیدی در استان است، اظهار کرد: سه ارگان اتاق بازرگانی، شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران آمارهای متفاوتی از وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی دارند.

وی با اعلام اینکه با بررسی اطلاعات 28 شهرک صنعتی مازندران مشخص شد که 2 هزار و 30 واحد صنایع کوچک استان کمتر از 50 نیروی کار دارند، افزود: 150 واحد فعال داری 150 نیرو به بالا هستند که در مجموع 2 هزار و 480 واحد تولیدی در این 28 شهرک صنعتی استان مستقر شدند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه از مجموع واحدهای صنعتی مستقر در 28 شهرک صنعتی استان مازندران 803 واحد غیرفعال و 849 واحد فعال و بقیه نیز نیمه‌فعال هستند، تصریح کرد: ممکن است اطلاعات سایر ارگان‌های مرتبط با واحدهای تولیدی در این بخش متفاوت باشد.

وی با اشاره به اینکه باید وحدت رویه‌ای در ارائه آمار تعداد واحدهای تولیدی وجود داشته باشد، گفت: برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان نیاز به جمع‌آوری اطلاعات به صورت دقیق است.

مهاجر با بیان اینکه آمادگی داریم برای حل مشکل بخش خصوصی با ارگان‌های دولتی همکاری و همراهی مناسب داشته باشیم، خواستار برگزاری جلسات هدف‌دار برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان شد و گفت: برای خارج شدن از وضعیت موجود نیاز به برنامه‌ریزی مدون است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها