نماینده ولی‌فقیه در استان یزد:

بانک‌ها اعتباری برای رفع مشکل فوری نیازمندان جامعه در نظر بگیرند

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه اعتباری برای رفع مشکل فوری نیازمندان واقعی جامعه باید در نظر گرفته شود، گفت: بانک‌ها با معوقات وام‌های کلان برخورد کنند.
کد خبر: ۸۶۶۳۱۱۹
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس و معاونین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تاکید بر اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بانکها در هر لحظه یادشان به مردم به‌ویژه کسانی که برای مسائل خرد به مشکل می‌خورند، باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد جامعه برای مسائلی از جمله زایمان، درمان بیماری، تعمیر ضروری بخشی از منزل و جهیزیه و موارد مختلف دیگر به مشکلاتی می‌خورند که بعضاً دستشان هم به جایی نمی‌رسد، گفت: بانکها باید سیستمی داشته باشند که بتوانند در همان روزی که فرد با مشکل مواجه است، وامی به آنها پرداخت کنند تا مشکلاتشان رفع شود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه بانکها بیشتر در وامهای کلان با مشکل دیرکرد اقساط مواجه هستند، گفت: معمولا بانکها در وامهای کوچک با مشکل چندانی روبه‌رو نیستند.

ناصری ادامه داد: در صورتی هم که بخواهیم احتمال عدم بازگشت این منابع را بدهیم، خیلی دست بالا بگیریم ممکن است 10 یا 20 درصد این مبالغ بازگشت به بانک نداشته باشد و با ریزش همراه شود که مشکلی ندارد چرا که جای بدی نرفته و ما مشکل نیازمندان را رفع کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه بانکها با معوقات وامهای کلان باید برخورد کنند، گفت: مطمئنا بیش از 80 درصد وامهای خرد را مردم پرداخت می‌کنند و شاید کمتر از 20 درصد به دلیل عدم توان مالی پرداخت نشود.

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که باید در نظر گرفته شود، بحث افرادی است که نیازمند مبلغی پول برای رفع مشکل خود هستند اما نمی‌توانند به جایی رو بزنند و این پول را دریافت کنند.

ارسال نظرات