معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

نرخ پایین بیکاری جمعیت جوان زنجان نسبت به متوسط کشوری

نرخ بیکاری جمعیت 15 تا 24 سال در این استان، 19.9 درصد است که این میزان نسبت به نرخ کشوری 6.2 درصد پایین تر است.
کد خبر: ۸۶۶۳۳۷۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ بیکاری در زنجان در سال 94، 9.6 درصد ثبت شد که این میزان نسبت به سال 93، 2 دهم درصد کاهش داشت.

محمدرضا یوسفی با بیان اینکه نرخ بیکاری در جمعیت جوان این استان با وجود افزایش 9 دهم درصدی نسبت به سال 93، از میزان متوسط کشوری پایین تر است، افزود: استان زنجان از نظر پایین بودن نرخ بیکاری نهمین استان کشور است.

وی اظهار کرد: سهم بخش خدمات از میزان اشتغال در استان، 35.6 درصد است که این میزان از میانگین کشوری آن حدود 13 درصد پایین تر است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان بر لزوم توسعه بخش خدمات در سطح استان زنجان تاکید کرد و افزود: کمیته ای برای این منظور در اداره کل تعاون، کار رفاه اجتماعی استان برای شناسنامه دار کردن برخی مشاغل خدماتی سنتی، شناسایی و معرفی مشاغل جدید خدماتی و تسهیل در روند صدور مجوز برای فعالیت بخش های خدماتی تشکیل شده است.

یوسفی با بیان اینکه سهم بخش کشاورزی در اشتغال استان، 34 درصد است، اضافه کرد: سهم اشتغال این بخش در استان نسبت به متوسط کشوری، حدود 15 درصد بیشتر است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: سهم بخش صنعت در اشتغال استان زنجان، 30.4 درصد است که نسبت به متوسط کشوری 2.5 درصد پایین تر است.

ارسال نظرات