خبرهای داغ:
مدیر پایانه مرزی شلمچه :

پایانه مسافری مرز بین‌المللی شلمچه تیرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر پایانه مرزی شلمچه گفت: پایانه مسافری مرز بین‌المللی شلمچه تیرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۶۳۶۰۲
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

جمال حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در خرمشهر اظهار داشت: با پیگیری‌های محلی و استانی که صورت گرفت 11اکیپ جمعاً 80نفر برای تکمیل پایانه مرزی شلمچه مستقر و مشغول فعالیت شدند.

وی افزود: اکنون پیشرفت کار بیش از 80درصد است که پیش‌بینی می‌کنیم این پایانه در تیرماه امسال و پیش از آغاز همایش بزرگ اربعین حسینی در شلمچه این پایانه به بهره‌برداری برسد درواقع امسال با تمام توان عملیاتی میزبان زائران اربعین حسینی هستیم.

مدیر پایانه مرزی شلمچه گفت: این پایانه یکی از بزرگ‌ترین پایانه‌های مرزی کشور است که ویژه زائران اربعین حسینی احداث‌شده و برای تأمین دستگاه‌های خدماتی و رفاهی آن از فنّاوری روز دنیا استفاده‌شده است.

وی عنوان کرد: 24گیت در این پایانه طراحی شد که اربعین حسینی بیش از 100هزار زائر می‌توانند بدون مشکل ترافیکی و تأخیری برای رفت و بازگشت در آن تردد کنند.

حمیدی خاطرنشان کرد: برای مجموعه‌های بهداشت، مرزبانی و اداره گذرنامه محل تدارک دیده‌شده و به دستگاه‌ها اعلام کردیم تا ابتدای تیرماه امسال در پایانه مستقر شوند.

وی افزود: پیمانکار برای محوطه‌سازی پایانه مرزی شلمچه مشخص‌شده که به‌زودی کار محوطه‌سازی را آغاز می‌کند، پیش‌بینی می‌شود امسال برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی با کمبودی در پایانه مرزی شلمچه مواجه نشویم.

مدیر پایانه مرزی شلمچه با اشاره به اینکه تردد کامیون‌های تجاری دو کشور عراق و ایران در پایانه مرزی لازمه‌ای مهم برای یک مرز رسمی است تصریح کرد: انتظار داریم وزارت خارجه روند کار را تسریع کند، در واقع مانند برخی دیگر از مرزهای کشور باید کامیون‌های عراقی بتوانند به ایران واردشده و کالای خود را بارگیری و یا تخلیه کنند، بلعکس آن کامیون‌های ایرانی نیز باید از این امکان برای ورود به عراق برخوردار باشند، در واقع یک تبادل دوجانبه ترانزیتی را باید در پایانه مرزی تجاری شلمچه شاهد باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها