دکتری حقوق گلاسکو در گفتگو با‌بسیج:

اقدام آمریکا در مصادره اموال ایران ناقض برجام است/ دادگاه آمریکا صلاحیت بررسی شکایت از ایران را ندارد

دکتری حقوق بین الملل از دانشگاه گلاسکو با بیان اینکه اساسا ایا یک دادگاه محلی صلاحیت شکایت علیه یک دولت را دارد،افزود: این اقدام خلاف روح برجام و مغایر با قوانین است زیرا دادگاه های محلی صلاحیت دادرسی علیه دولت ها را ندارند و در واقع دولت ها در این خصوص مصونیت دارند.
کد خبر: ۸۶۶۳۷۱۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

حسین طالقانی دکتری حقوق بین الملل از دانشگاه گلاسکو در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، با اشاره به حکم دادگاه آمریکایی مبنی بر مصادره 2 میلیارد دلار از دارایی ها ایران گفت: به نظر من این اقدام آمریکا نقض غیرمستقیم برجام است چون آمریکایی ها تعهد کرده بودند و نقل و انتقال مالی ایران به سهولت انجام شود و محدودیت های مالی برطرف گردد اما این کار را نکردند.

وی با بیان اینکه مشخص نیست در این دادگاه شاکی کیست و اساسا ایا یک دادگاه محلی صلاحیت شکایت علیه یک دولت را دارد ،افزود: این اقدام خلاف روح برجام و مغایر با قوانین است زیرا دادگاه های محلی صلاحیت دادرسی علیه دولت ها را ندارند و در واقع دولت ها در این خصوص مصونیت دارند.

طالقانی با اذعان به اینکه آمریکا به دنبال اجرای برجام نیست بلکه درصدد است تا فشارهای بیشتری را علیه ایران اعمال کند، خاطرنشان نمود: این کار یک اقدام سیاسی بود و در هیچ چارچوب حقوقی نمی گنجد.

ارسال نظرات