امام جمعه ابهر:

پیشرفت همه جانبه کشور در گرو راهبرد ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی است

پیشرفت و عزت روز افزون و همه جانبه کشور در گرو راهبرد ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی و اصرار بر آرمانها و ارزشهای ملی ، انقلابی و اسلامی می باشد.
کد خبر: ۸۶۶۳۹۱۲
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه ابهر در خطبه های نماز جمعه گفت: علی رغم خوش بینی برخی در داخل کشور ، برجام وسیله محکی برای نظام های غربی به ویژه آمریکا قرار گرفته است تا باری دیگر بی صداقتی و بدعهدی آنان در منظر افکار عمومی دنیا و ملت شریف ایران به اثبات برسد.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه مردم باید در انتخابات مرحله دوم شرکت کنند افزود: مردم باید در مرحله دوم انتخابات حضور عاقلانه داشته باشند و از نمایند خودشان کار بطلبند و اجازه ندهند نماینده بی خیال مردم و شهر باشد و در مورد وضعیت وی را استیضاح کنند اگر نماینده حق دارد دولت را استیضاح کند مردم نیز حق دارند وکیل خود را استیضاح کنند و هرگونه تخریب کاندیدا ها و یا طرفداران را کار بسیار زشت و حرام است.

وی به مسائل روز اشاره و خاطر نشان کرد: امروزه آنچه که در داخل کشور بعضیها نسنجیده می گویند و این سخنان نیز محکوم به شکست است مردم ما در مورد احکام دینی و امر به معروف و نهی از منکر تابع اسلام هستند نه سلیقه افراد.

رحیمی با محکوم کردن عربستان به عنوان عامل تفرقه جهان اسلام تاکبد کرد: عربستان که همواره به عنوان عامل تفرقه جهان اسلام و حامی تروریسم به ویژه جریانهای تکفیری و داعش که امروزه بلایی برای امنیت بین المللی گردیده است باید محکوم گردد.

امام جمعه ابهر در ادامه افزود: حکام آل سعود به خاطر ارتباطات آشکار و پنهان با رژیم صهیونیستی و بلکه حمایت و تقویت سیاست های غاصبانه و وحشیانه اسرائیل باید مورد سرزنش جدی و فراگیر قرار گیرد.

خطیب جمعه ابهر تصریح کرد: علی رغم خوش بینی برخی در داخل کشور، برجام وسیله محکی برای نظام های غربی به ویژه آمریکا قرار گرفته است تا باری دیگر بی صداقتی و بدعهدی آنان در منظر افکار عمومی دنیا و ملت شریف ایران به اثبات برسد.

حجت الاسلام رحیمی اظهار کرد: اوضاع پسا برجام تا به امروز نشان داده است که تعهدات کاغذی بازیگران سیاست و قدرت در عرصه برجام همان بچه گول زدنی و یا بازی های حیله گرانه ای است که در برابر اراده و هوشمندی و انسجام ملی ایرانیان قهرمان ،به منزله حنای بی رنگی می ماند که دلبستگی و امید به آن هرگز از سر عقل و منطق نخواهد بود.

وی در ادامه اضافه کرد: البته پیشرفت و عزت روز افزون و همه جانبه کشور در گرو راهبرد ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی و اصرار بر آرمانها و ارزشهای ملی ، انقلابی و اسلامی می باشد.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه امروزه در ایام اعتکاف قرار گرفته ایم تصریح کرد: برای اهمیت اعتکاف همین بس که خداوند پیامبر اولوالعزم خود حضرت ابراهیم را مامور می کند مسجد و خانه خدا را برای معتکفین آماده کند.

خطیب جمعه ابهر مهمترین راه عبادت را خلوت و پرهیز از کثرت دانست و افزود: هرچه انسان از کثرت فاصله داشته باشد در عبادت کامیاب تر است.و اعتکاف هم از همین جهت محترم و معتبر است مردان الهی دو گروهند ،اوحدی از آنها در عین حال که در کثرتند ، کثیر را نمی بینند و آن واحد خالق کثیر را می نگرند.

حجت الاسلام رحیمی تاکید کرد: برای اوساط از مردان الهی و عبادی، باید زمان و زمینی فراهم بشود که این ها از کثرت محفوظ بمانند شب مخصوصاً سحر که بسیاری از مردم خوابند و کثرتی مزاحم کسی نیست برای رازگویی با ذات اقدس الهی بسیار مناسب است جریان اعتکاف هم برای همین منظور پیش بینی و طراحی شده است باید برای اعتکاف عالمانه و عاشقانه خارج شوند.

وی با اشاره به هفته سلامت تصریح کرد: مهم ترین توصیه اسلام نیز همان سلامت روح و روان و جسم است اسلام تمام دستورالعمل های بهداشتی روح و جسم را داده تا انسان بیمار نشود اما کسی این مسائل مهم بهداشتی را رعایت نکرد و مبتلا به بیماری شد راههای درمان را نیز تبیین فرموده اند تا انسان مشکل بیماری خود را درمان کند

امام جمعه ابهر خاطر نشان کرد: دین اسلام آن قدر که به بهداشت توجه و عنایت دارد چه بسا به درمان اهمیت نداده است در مسائل اخلاقی، فرموده اند نزدیک گناه نشوید اگر آلوده به گناه بشوید و میکروب معصیت به جانتان نفوذ کند شما را به سرطان گناه مبتلا می کند و این سرطان به این زودی بهبود پیدا نمی کند

خطیب جمعه ابهر تصریح کرد: مواظب باشید آتش فشان درونتان آتش حسد و کینه و کبر و دروغ و غیبت و حرام خوری تولید نکند اگر بنا شد این آتش فشانی شروع شود را ه علاج آن به یک آتش نشان قوی است که به دست آوردن آن بسیار مشکل است و این آتش نشان که بتواند آتش درون را خاموش کند با گریه و زاری و اشک و اعتکاف درست خواهد شد.

ارسال نظرات