رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان:

اجرای مرحله ی دوم برنامه نهایی ریشه كنی فلج اطفال در استان زنجان

همزمان با سراسر كشور گام دوم برنامه نهایی ریشه كنی فلج اطفال با جایگزینی واكسن خوراكی سه ظرفیتی فلج اطفال با واكسن دو ظرفیتی در این استان اجرایی شد.
کد خبر: ۸۶۶۳۹۴۹
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در حاشیه مراسم افتتاحیه روز ملی ' سوئیچ ' در مركز بهداشت و درمان سوسن علیمرادیان زنجان گفت: همزمان با سراسر كشور گام دوم برنامه نهایی ریشه كنی فلج اطفال با جایگزینی واكسن خوراكی سه ظرفیتی فلج اطفال با واكسن دو ظرفیتی در این استان اجرایی شد.
علیرضا بیگلری افزود: طی ماه های آینده با توجه به بررسی هایی كه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی انجام می هد تغییراتی در این بخش بوجود خواهد آمد كه این اقدام در راستای خدمات با كیفیت است.

وی اظهار داشت: این اقدام در حركتی هماهنگ در 154 كشور جهان كه از واكسن خوراكی فلج اطفال در برنامه ایمن سازی خود استفاده می كنند، انجام می شود.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در این مراسم گفت: 15 سال است كه در استان زنجان موردی از پولیو (فلج اطفال) گزارش نشده است و این مهم به دلیل آن است كه نظام مراقبت كارهای خود را در مورد این بیماری بسیار دقیق انجام داده است.

محمدرضا صائینی افزود: وضعیت خوبی در ریشه كنی فلج اطفال در كشور وجود دارد و طی سال های گذشته كشورهای ناپایدار در مورد این بیماری كشورهای پاكستان، افغانستان عراق و نیجریه بود كه از این تعداد سه كشور در همسایگی ایران قرار دارد كه ایران توانسته شرایط ایمنی را در این بخش بوجود آورد.

ارسال نظرات