محمد علی مددی عضو شورای رقابت در گفتگو با بسیج:

دخالت نعمت زاده، افزایش قیمت خودرو در پی خواهد داشت

شورای رقابت یک مجمع قانونی است و دولت مردان حق دخالت در امور شورا را ندارند.
کد خبر: ۸۶۶۳۹۵۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸

محمد علی مددی عضو شورای رقابت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درباره دخالت نعمت زاده در شورای رقابت گفت: باید قبول کنیم تولید خودرو وقتی بالای پنجاه و یک درصد در اختیار یک جریان باشد معنای آن انحصار است.

وی افزود: خودشان قیمت‌گذاری می کنند،تصمیم گیری می‌کنند و نظارتی در این باره مشاهده نمی‌شود. این چند سال شورای رقابت درباره مکانیزم قیمت خودرو بحث و بررسی کرده است اما دولت با دخالت‌های خود به ویژه آقای نعمت‌زاده باعث شده که مصوبات شورا در راستای مکانیزم قیمت ها قرار نگیرد.

عضو شورای رقابت گفت: شورای رقابت یک شورای فرا قوه‌ای است و قوانین شفافی در راستای خارج کردن تمام انحصارات و رقابتی کردن آن در اختیار دارد. اما متاسفانه دولت‌ها شورا را به رسمیت نمی‌شناسند و به همین دلیل است دخالت‌ها و نظرات غیرکارشناسانه‌ای انجام می‌دهند.

مددی درباره قیمت خودرو در نامه ای که وزیر صنعت معدن نوشت گفت: نظر آقای وزیر غیر منطقی است و نشان می دهد دولت به فکر مردم نیست. دولت برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی قیمت ها را بالا می برد و بازار رقابت را به هم می زند.خوشبختانه اعضای محترم شورا عکس العمل نشان دادند.اعضا ی شوارا در جلسه گفتند وقتی شورای رقابت جایگاه قانونی دارد و قوانین از اینجا وضع می شود چه نیازی هست تا دولتی ها و اقای وزیر اظهار نظر کنند و یا درخواست هایی داشته باشند. ما نمی توانیم پا روی قانون بگذاریم و نظرات را در نظر بگیریم.

وی در پایان گفت: انشاءالله هفته آینده برای مکانیزم قیمت‌گذاری خودرو فعالیتهایی صورت می گیرد و اعضای شورا تاکید دارند که قوانین شفاف شورای رقابت را که به هیئت دولت ارئه می شود اجرایی شود.
ارسال نظرات