عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

گروه‌های فشار در آمریکا به دنبال نافرجام کردن برجام هستند/ مسئولان کشور به وسیله دادگاه لاهه بهانه جویی آمریکا را پیگیری کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه بیانیه توسطه وزارت خارجه پاسخ سیاسی به پرداخت غرامت توسط ایران است اما پیگیری این موضوع باید از جنبه حقوقی به وسیله دادگاه بین‌المللی لاهه انجام شود.
کد خبر: ۸۶۶۳۹۸۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر محمدرضا محسنی ثانی،  درباره چگونگی عملکرد اروپا و آمریکا در اجرای تعهدات برجام و همچنین درخواست غرامت از ایران گفت: برخی از گروه‌های آمریکایی که عمدتاً به گروه‌های فشار لابی صهیونیستی متصل هستند و در دستگاه‌های مختلف این کشور از جمله دستگاه قضاییه آمریکا نفوذ زیادی دارند، تلاش می‌کنند تا برجام را نافرجام کنند.
 

وی افزود: صهیونیست‌ها از ابتدا به دنبال این بودند تا برجام به نتیجه نرسد و در این باره اقداماتی غیرقانونی و غیر منطقی مانند پرداخت غرامت توسط ایران را به دلیلی واهی مطرح کردند تا این توافق بین‌المللی را مخدوش کنند.
 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امیدواریم وزارت خارجه و بانک مرکزی پیگیری لازم و اقدامات مناسب در مواجه با موضوع پرداخت غرامت توسط ایران به آمریکا را انجام دهند، بیان کرد: رسانه‌ها باید در این زمینه افشاگری داشته باشند و قابل اعتماد نبودن آمریکا و همچنین پایبند نبودن این کشور به تعهدات خود را متذکر شوند.

 
آمریکا تحت تاثیر لابی صهیونیستی حتی از مواضع قانونی خود عدول می‌کند

وی در ادامه یادآور شد: کشورهای مختلف باید بدانند که آمریکا تحت تاثیر لابی صهیونیستی حتی از مواضع قانونی خود عدول می‌کند، پس رسانه‌ها این موضوع را دنبال کنند تا قبح این اقدامات بیش از این تسری نیابد.

 
محسنی ثانی، درباره ارائه بیانیه توسطه وزارت خارجه گفت: طبیعتاً ارائه بیانیه توسط این وزارتخانه پاسخ سیاسی این مسئله است اما از جنبه حقوقی باید پیگیری لازم به وسیله دادگاه بین‌المللی لاهه انجام شود.

 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واکنش‌های مردمی و می‌دانی افکار عمومی همیشه در مواجهه با رخدادهای مختلف در داخل و خارج کشور‌ها موثر و کارساز بوده است، تصریح کرد: واکنش مردمی می‌تواند نفرت و بی‌اعتمادی مردم ما را نسبت به آمریکا نشان دهد.

 
وی با بیان اینکه در برخورد با بدعهدی‌های آمریکا پس از برجام راهکارهایی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در این باره هیئت نظارت بر برجام تشکیل شده و راهکارهای سه گانه در سطح بین‌الملی در خود برجام وجود دارد که امیدواریم دستگاه‌های مسئول اقدامات لازم را انجام دهند تا بتوانیم به جایگاه قبلی خود برگردیم و اینجایگاه را در ابعاد مختلف تثبیت کنیم.
ارسال نظرات