نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی:

دیپلماسی ایران باید اعتراض خود را رسماً به مجامع جهانی اعلام کند/ منابع مالی کشور باید از منابع داخلی تأمین شود

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: درباره نقض حقوق ایران توسط آمریکا و صدور اموال کشورمان گفت: دولتمردان در حوزه دیپلماسی باید فعالانه عمل کرده و اعتراض خود را رسماً به مجامع جهانی اعلام کنند؛ به هر حال آمریکا همیشه آمریکا است و اینکه ما تصور کنیم با یک قرارداد امپریالیسم ماهیت ضدانسانی خود را تغییر می‌دهد تفکر عمیق و منطقی نیست.
کد خبر: ۸۶۶۳۹۸۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیامک مرصدق،  درباره نقض برجام و پرداخت حدود دو میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران به خانواده سربازان انفجار در مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت در سال ۱۹۸۳ و آسیب‌های ناشی از این رویداد بر پیکره سلامت جامعه گفت: به هر حال آمریکا همیشه آمریکا است و اینکه ما تصور کنیم با یک قرارداد امپریالیسم ماهیت ضدانسانی خود را تغییر می‌دهد تفکر عمیق و منطقی نیست.

 

امپریالیسم، آمریکا و صهیونیسم هر زمان که توانایی داشته باشند به منافع ملی ما ضربه می‌زنند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: امپریالیسم، آمریکا و صهیونیسم هر زمان که توانایی داشته باشند به منافع ملی ما ضربه خواهند زد، ولی درباره طرح‌هایی مانند طرح تحول سلامت، همواره تأکید ما بر این بوده است که منابع مالی از منابع داخلی تأمین شود، چون امر فوق العاده حیاتی است و آن را نمی‌شود به محل درآمدهای مالی منوط کرد که برقرار و دائمی نیستند.

 

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت یکی از گام‌های اساسی در راه ایجاد اقتصاد مقاومتی است، افزود: هر چقدر که جامعه‌ سالم‌تر و پویا‌تر شود میزان بهره وری و درآمد نیز بیشتر می‌شود و اگر این طرح به صورت کامل و با تکیه بر مؤلفه‌های بهداشتی و پیشگیرانه انجام شود، حتی در میان مدت می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های درمانی شده و از نظر اقتصادی به نفع کشورمان باشد.

 

وی با اشاره به اینکه رفتار امپریالیسم برای ضربه زدن به منافع مردم ایران قابل پیش بینی است، افزود: خوشبختانه دولتمردان ما در این رابطه آگاهی کامل دارند و فریب رفتارهای نیرنگ کارانه دشمن را نخواهند خورد و ما باید در سیاست گذاری طوری عمل کنیم که امور حیاتی کشور را بر اساس توانمندی‌های داخلی تنظیم کنیم.

 

دیپلماسی ایران باید اعتراض خود را رسماً به مجامع جهانی اعلام کند

این مقام مسئول در پاسخ به سؤالی درباره اینکه مقام‌های کشور برای دفاع از حقوق ملت ایران در این زمینه چه باید کنند، گفت: دولتمردان در زمینه دیپلماسی باید فعالانه عمل کرده و اعتراض خود را رسماً به مجامع جهانی اعلام و ثابت کنند که ملت ایران با حضور خود در صحنه و تبعیت از مقام معظم رهبری دارای عزمی خلل ناپذیر در زندگی شرافتمندانه، مستقل و براساس ارزش‌های توحیدی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این گونه رفتارهای آمریکا نهایتاً ذات ستمکار امپریالیسم را برای کشورهای دنیا عریان می‌کند و اثر طولانی مدت زیادی نخواهد داشت و ملت ما در تمام عرصه‌ها ثابت قدم خواهد بود.

ارسال نظرات