یک کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

جنایت ورامین؛ هشداری برای مسئولان فرهنگی

یک کارشناس مسائل اجتماعی گفت: قطعاً سرکوب ها، کمبودها و عدم رفع نیازهای روحی و جسمی در این زمینه نقش داشته این مسئله یک هشدار برای مسئولان و خانواده هاست مسئولان فرهنگی باید ورود کنند اما متاسفانه خیلی توجه نداریم.
کد خبر: ۸۶۶۴۲۱۹
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

دکتر محمد احمدی بلوطکی کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص جنایت اخیر در ورامین گفت: جنایتی که در ورامین توسط پسر 17 ساله ای رخ داد نیاز به بحث روانشناسی و جامعه شناسی دارد که چگونه به این شدت و حدت انجام می شود.

وی افزود: این اتفاق باید توسط جامعه شناسان، روانشناسان و اصحاب رسانه بررسی شود در این میان نقش رسانه ها و خانواده ها بسیار مهم است اینکه فقط بگوییم این قضیه رخ داده و پسر 17 ساله کار بدی کرده مشکلی را حل نمی کند و فقط توجیه وضع موجود است باید دید اینکه یک نوجوان دختر 6 ساله ای را به این روز می اندازد چه دلیلی داشته و چه کاری باید کرد تا از وقوع اینگونه اتفاقات جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع از چند بعد مورد بررسی است گفت: یکی از ابعاد تأثیرگذار در این جنایت محیط خانواده، محل زندگی و امکانات است تربیت خانوادگی تا حدی نشان می دهد ما برای جوانان تفریح سالم نداریم جنایتی که این نوجوان مرتکب شده معلول شرایط خانوادگی او بوده است.

احمدی بلوطکی خاطر نشان کرد: برای این مشکل جوانان یعنی تفریح، شادی و تخلیه انرژی باید فکر اساسی کرد که متاسفانه برنامه خاصی نیست و فقط توصیه اخلاقی داریم و وقتی زیر ساخت توصیه اخلاقی مانند تامین نیازها و امکانات نباشد هرگز تحقق نمی یابد اما باید مسئولان فرهنگی بالادست را هوشیار کرد تا این امکانات را به وجود بیارند نه فقط شهر بلکه حاشیه های شهر .

وی در تحلیل رفتار نوجوان 17 ساله در ارتکاب به این جرم گفت: قطعاً سرکوب ها، کمبودها و عدم رفع نیازهای روحی و جسمی در این زمینه نقش داشته به نظر می رسد این مسئله نباید فراموش شود چراکه این یک هشدار برای مسئولان و خانواده هاست مسئولان فرهنگی باید دخالت ورود کنند اما متاسفانه خیلی توجه نداریم.

این کارشناس اجتماعی ادامه داد: این نوجوان از روی جنون، احساس و هر چیز دیگری کنترل خود را از دست داده و به دختر 6 ساله تجاوز می کند و بعد هم او را به قتل می رساند متاسفانه در جامعه ما اینطور مسائل خلاف شرع منجر به یک مسئله بدتر می شود جامعه باید نسبت به این مسائل آگاه شود و جلوی این بایستد یعنی با توضیح و آگاهی به جوانان و خانواده ها می توان از تکرار این مسئله جلوگیری کرد.

احمدی بلوطکی تصریح کرد: در این زمینه نقش رسانه نیز حائز اهمیت است نباید از کنار این موضوع به سادگی رد شد مثلاً در صداسیما که بعد ملی دارد باید این مسائل مورد توجه واقع شود و موضوع را باز کنند بحث افغانستانی و یا ایرانی بودن افراد مهم نیست بلکه امنیت خانوادگی در افکار عمومی در کل جامعه مهم است.

این کارشناس مسائل اجتماعی در خاتمه اظهار داشت: باید کار فرهنگی صورت گیرد و با علت مبارزه کرد هر بحران و یا هر رویدادی 3 مرحله دارد قبل، حین و بعد آن که باید در هر سه مرحله برای مردم آگاه سازی کرد.

ارسال نظرات