حاجی‌آباد یکی از مناطق مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان حاجی‌آباد، اقتصاد مقاومتی را یک برنامه شاخص در حوزه بخش کشاورزی در سال زراعی خواند و گفت: حاجی‌آباد یکی از مناطق مهم مورد توجه مسئولان جهاد برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۶۶۴۷۹۰
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، مهدی عباس‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پیارم حاجی‌آباد با اشاره به نام‌گذاری امسال به‌عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: اقتصاد مقاومتی اولین بار در سال ۱۳۸۹ توسط رهبر معظم انقلاب در جمع کارآفرینان سراسر کشور مطرح شد و سپس مور توجه، تحقیق و بررسی مسئولان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: این طرح در ۲۹ بهمن سال ۱۳۹۲ بر اساس بند ۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی طی ۲۴ بند با موضوعات مرتبط با مصادیق اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفت و معظم‌له موارد مهمی در خصوص بخش کشاورزی در این دستورالعمل یادآور شدند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان حاجی‌آباد به انتظارات رهبر معظم انقلاب در اجرای این طرح اشاره و افزود: ایشان استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فعالان بخش کشاورزی و تولید ملی، کمک به بخش خصوصی، فعال‌سازی واحدهای کوچک و متوسط، جلب و جذب سرمایه‌گذاران را یک راهکار مهم در حوزه بخش کشاورزی در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی عنوان نمودند.

عباس‌پور، شهرستان حاجی‌آباد را قطب کشاورزی استان عنوان کرد و ادامه داد: امروزه این شهرستان با دارا بودن بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی، بیش از ۵۲ هکتار کشت گلخانه‌ای، تولید خرمای پیارم با شهرت ملی و جهانی، تولید ۸۵ درصد محصولات استراتژیک گندم و ذرت به‌عنوان مصداق اثرگذار اقتصاد مقاومتی مورد توجه مسئولان جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

این مسئول خاطر نشان ساخت: جهاد کشاورزی شهرستان حاجی‌آباد برنامه‌های موثر در جهت عمل به اقتصاد مقاومتی برای زراعی سال جاری پیش‌بینی و در دست اقدام دارد که دست‌یابی به آن منوط به تامین اعتبارات لازم است.

وی به برنامه‌های جهاد کشاورزی شهرستان برای تحقق این امر مهم پرداخت و اظهار داشت: طراحی برنامه اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یک فعالیت شاخص سال ۹۵، ارتقای و جایگاه آموزش در بخش کشاورزی، استفاده از سیستم آبیاری نوین، خوداتکایی در تولید محصولات استراتژیک، برگزاری کلاس‌های فنی و حرفه‌ای، مستندسازی اراضی زراعی و باغی و افزایش و ارتقای بهره‌وری از جمله برنامه‌هایی است که امیدواریم با همت کشاورزان و با تغییر رویه و نگاه به شیوه‌های نوین علمی و عملی در سال جاری، شاهد رونق و تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان باشیم و بتوانیم به فرمایش مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

ارسال نظرات