راه‌اندازی صنایع تولیدی مهمترین راه برای ایجاد اشتغال در استان

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: راه‌اندازی صنایع تولیدی و صنعتی استان مهمترین راه برای ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و توسعه استان است.
کد خبر: ۸۶۶۵۸۵۷
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شد در این نشست سید موسی خادمی با بیان اینکه همه مسئولان استان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان تلاش کنند، اظهار کرد: مشکلات صنایع خرد و کوچک استان و بازگشت این واحدها به چرخه تولید در دستور کار مدیران باشد.

وی راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی استان را از راه‌های افزایش صادرات غیرنفتی در کهگیلویه و بویراحمد دانست و تصریح کرد: راه‌اندازی صنایع تولیدی و صنعتی استان مهمترین راه برای ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و توسعه استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس بررسی های وزارت صنعت، معدن و تجارت این استان جزء پنج استان برتر در زمینه تعداد جلسات و اجرایی شدن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید تلاش‌های زیادی برای رفع موانع پیش‌روی بخش صنعت انجام شده، گفت: مهمترین رسالت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، رونق تولید و حمایت از واحدهای صنعتی، معدنی و کشاورزی است.

داریوش دیودیده با اشاره به اینکه ازخرداد ماه سال 94 تا کنون 33جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع برگزار و 154 مورد واحد تولیدی و صنعتی مطرح شده است ابراز داشت : در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی 200 واحد راکد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در 6 ماهه نخست سال 95 تعیین تکلیف خواهند شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به لحاظ موضوعی؛ 124 مورد تعیین تکلیف بدهی، 27 مورد تأمین زمین و محدوده معدن و تأمین مالی 16 مورد بیشترین موضوعات این کار گروه ها بوده است گفت: با برگزاری مناسب جلسات مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی رفع شده است که نتیجه این نشست ها 245 مصوبه بوده که تا کنون 140 مورد اجرا یی و 105 مصوبه در دست اجراست.

دیودیده با اشاره به اینکه جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال جدید به صورت هفتگی برگزار می‌شود، ابراز کرد: حدود 200 واحد تولیدی این استان راکد است و این واحدها و دیگر واحدهایی که مشکلاتی در زمینه تولید دارند در این جلسات مطرح و مشکلات آنها بررسی می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: براساس برنامه پیش‌بینی شده این 200 واحد راکد باید در 6 ماهه نخست امسال تعیین تکلیف شوند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر 740 واحد تولیدی این استان دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی هستند.

ارسال نظرات