یادداشت کوتاه/میثم ترکیان

شاید نفر بعد دختر عزیز شما باشد

گویا حادثه فقط برای همسایه است و ما مصون از همه اتفاقات.
کد خبر: ۸۶۶۵۹۱۴
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸

خبرگزاری بسیج_ میثم ترکیان: شده‌ایم خبرخوان غافل از اینکه شاید نفر بعدی خود شما باشید شاید هم دختر شاید همسر شما؟

همین چند وقت پیش بود که در خبر ها امد که شوهری به خاطر ارتباط همسرش با مرد همسایه از طریق شبکه های اجتماعی  و اغفال وی مرد همسایه را با میله اهنی کشت و خبر ساز شد.

همین یکی دو روز پیش بود خبری منتشر شد مبنی بر اینکه دختری 14 ساله از طریق شیکه های اجتماعی با پسری 26 ساله ارتباط مجازی گرفته بود و به صورت مخفیانه به خانه پسر تردد داشت تا اینکه یک روز پسر با کمک دوستانش به صورت دسته جمعی به او تعرض و از او فیلم می گیرند و تهدید به پخش این فیلم باعث میشود این تعرض‌ها ادامه دار شود.

همین هفته گذشته بود پیش بود خبر تعرض یک پسر 19 ساله به یک دختر که از طریق تلگرام و فضای مجاری با هم اشنا شده بودند منتشر شد.

همین یکی 2 ساعت آینده شاید نوبت دخنر شما باشد شاید هم نوبت همسر یا شوهر یا ....

این حادثه اینقدر برایمان طبیعی و سهل شده که به راحتی از کنارشان رد می شویم غافل از اینکه در خانه خود ما علت و معلول ان در جریان است و شاید برای خود ما هم اتفاق بیفتاد. اتفاقی ساده ساده تر از انچه فکر شود. عضویت در یک گروه به ظاهر ساده چند روزی چت گروهی و چند شبی چت خصوصی.خرج کردن وقت واحساساتمان برای کسی که نم میشناسیمش و نه اورا دیده ایم کل اطلاعاتمان یه نام و چند عکس پروفایل است.

مسخره است میدانم اما چه کنم فضای مجازی ما پر از گرگ زیباست

روال اشنایی در فضای مجازی و در نهایت اشنایی در فضای واقعی این قدر ساده و مسخره صورت میگیرد که باورش سخت است اما هروز و هر ساعت اتفاق می افتد. اشنایی در فضای مجازی تحریک هیجانات و احساسات،کنار رفتن عقلانیت و جایگزینی احساسات، عاشق یه عکس شدن این ها فرایند فضای مجازیست و در واقعیت دیگر مجالی برای عقل و تصمیم گیری نیست چون تصمیم ها در دنیای مجاری گرفته شده است و ....

گویا حادثه فقط برای همسایه است و ما مصون از همه اتفاقات

این فضای مجازی که خیلی از افراد را پولدار کردهاست؛ بسیاری از افراد با ان کارهای خود را سریع تر انجام می دهند، عده ای تبلیغات میکنن،کسانی کلاهبرداری؛ عده ای به دنبال عقده کشایی بعضی به دنبال هوس رانی.

این فضا اگر کنترل شده، با علم،و هدف از ان استفاده نشود و صرفا جهت وقت گذرانی و اتلاف وقت و پرسه رنی استفاده شود نتیجه‌اش می شود همین دست خبر هایی که در بالا خواندیم.

چه بسا بسیاری از افراد در فضای مجازی به دنبال پر کردن خلا های عاطفی خود هستند. خلا عاطفی که در بطن خانواده به خاطر عدم توجه و محبت به همدیگر به وجود می اید. افرادی که  در فضای مجاری به دنبال پر کردن این خلا ها هستند بیشتر از همه در معرض خطر گرگ صفتان مجازی بره نما هستند و در بیشتر اعترافات مفعولین سو استفاده خلا عاطفی مشهود است.

در همه خانواده به صورت مقطعی خلا عاطفی کم یا زیاد و جود دارد. مشکلات مالی، افسردگی های مقطعی، فشار های عصبی و ... از دلایل ایجاد این خلا ها هستند؛ که با صبر و تحمل و گذشت سریعا برطرف می شود.

اما ریشه تشدید بیشتر این خلا عاطفی که عده‌ای در فضای مجازی به دنبال ان می گردند همین فضای مجازیست.

چرایی این قضیه بسیار ساده است چون فضای مجازی اعضای یک خانواده را از هم دور کرده است و باعث شده وقت و عاطفه‌ای که باید برای هم خرج کنند در فضای مجازی خرج افراد مجازی و غریبه می کنند و دیگر برای همدیگر نه وقتی دارند و نه عاطفه ای.

رفع این مشکل هم ساده است قطع اینترنت در ساعاتی که کنار هم نشسته ایم. به صورت واقعی به کسانی که کنارمان هستند محبت کنیم تا به شکل  مجازی آن هم به فرد غریبه.

سخن کوتاه کنم؛ راه‌های درست استفاده از فضای مجازی خود را بیاموزیم و به خانواده خود انتقال دهیم تا گرفتار مشکلاتی که در بالا به ان اشاره شد، نشویم.

ارسال نظرات