مدیر کل تعاون روستایی استان یزد مطرح کرد:

افزایش توانمندی در بخش کشاورزی؛ راهکار اجرای اقتصاد مقاومتی

مدیر کل تعاون روستایی یزد گفت: افزایش مشارکت و توانمندی های داخل کشور در بخش کشاورزی یکی از برنامه هایی است که در راستای اقتصاد مقاومتی در دستور کار اداره تعاون روستایی استان قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۶۵۹۳۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سرو ابرکوه،مدیر کل تعاون روستایی استان یزد در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار کرد: کشاورزی 2 بُعد دارد؛ یک بُعد فنی که حاکمیت آن بر عهده دولت نهاده شده و دیگر بُعد اقتصادی، که دولت آن را به عهده خود مردم واگذار کرده است تا از طریق تشکیل تعاونی آن را سامان دهی کنند.


علی جحازی تصریح کرد: در ابرکوه تعداد یازده تشکّل زیر مجموعه اداره تعاون روستایی تشکیل شده است، که اداره نامبرده وظیفه حمایت، هدایت و نظارت بر تشکل های مذکور را بر عهده دارد.


جحازی افزود: مقاوم سازی اقتصاد، بحران زدایی، ترمیم ساختار نهادهای ناکارآمد اقتصادی، افزایش مشارکت و توانمندی های داخل کشور در بخش کشاورزی، برنامه هایی است که در راستای اقتصاد مقاومتی در دستور کار اداره تعاون روستایی استان قرار دارد.


وی با بیان اینکه در بحث کشاورزی سیکل تولید تا مصرف باید تکمیل شود، گفت: در رابطه با افزایش بهره وری باید تولیدات به سمت نیاز های کشور هدایت شود. همچنین باید زنجیره کل تولید تکمیل شود، تا دیگر شاهد ضایع شدن 30 درصدی محصولات از مزرعه تا سفره نباشیم.


مدیر کل تعاون روستایی استان گفت: در صورت افزایش فرهنگ مشارکت در تعاونی های ابرکوه، این شهرستان می تواند در زمینه تولید رشد چشمگیری داشته باشد که برای اجرایی شدن این امر اداره تعاون روستایی برنامه های آموزشی، نظارتی و تشکیل سه تعاونی تخصصی را در دستور کار دارد.


انتهای پیام/ م.ف


ارسال نظرات