یک کارشناس فرهنگی در گفتگو با «بسیج»:

انفعال دولت در مقابل آمریکا باعث لکه دار شدن غرور ملی می شود

انفعال دولت در مقابل کشوری همچون آمریکا می تواند تاثیرات منفی همچون لکه دار شدن غرور ملی و دینی، پشت کردن به آرمان ها و ارزشهای دینی، انقلابی و اسلامی در سطح جامعه داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۶۶۰۰۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
حجت الاسلام سید مهدی فال اسیری کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرگزاری بسیج در خصوص انفعال دولت در مقابل استکبار و تبعات و تاثیرات منفی آن در سطح جامعه گفت: انفعال دولت در مقابل آمریکا می تواند تاثیرات منفی همچون  از بین بردن حس  آزادی و آزادگی، افزایش خودبازختگی عمومی، لکه دار شدن غرور ملی و دینی، پشت کردن به آرمان ها و ارزشهای دینی، انقلابی و اسلامی و ... در سطح جامعه و در بین مردم داشته باشد.

وی افزود: روایات دینی و اسلامی متعددی در زمینه زیاده خواهی دشمن ذکر شده که نشان می دهد هیچ چیز برای دشمن راضی کننده تر از مطیع شدن در مقابل آن است و قطعا آمریکا هم چنین توقعی از ما دارد.

این کارشناس فرهنگی در خصوص نقش بسیج در مقابله با تهدیدات نرم دشمن گفت:اگر بسیج، ریشه ای عمل کند و رویکرد فرهنگی تاثیرگذاری در سطح جامعه داشته باشد می تواند در مقابل تهدید نرم دشمن ایستادگی کند که یک نمونه بارز آن معرفی زندگی ساده و بی آلایش رهبرانقلاب است که می تواند جامعه را به سبک زندگی ساده و اسلامی تشویق کند.

حجت الاسلام فال اسیری خاطر نشان کرد: دشمن برنامه خود را روی اعتقادات دینی و ملی ما متمرکز کرده است و گاهی دست به ترویج  و انتشار اعتقادات بی پایه می زند مثلا در اوایل انقلاب شاهد بودیم که می گفتند شب ها، عکس امام خمینی(ره) در ماه است که دفترامام(ره) آن را تکذیب نمودند و نیاز است که نسبت به این مسائل هوشیار بود چون دقیقا با اعتقادات مردم سروکار دارد.
ارسال نظرات