خبرهای داغ:

انهدام "پایگاه‌های نظامی اسرائیل" با موشک "آر-160" حماس + تصاویر

این موشک می‌تواند زیر ساخت‌های حیاتی سرزمین‌های اشغالی را مورد اصابت قرار دهد.
کد خبر: ۸۶۶۶۱۵۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" در یک دهه اخیر شکلی از مقاومت را پایه ریزی کرده که اصول آن مبتنی بر موشک‌های "سطح به سطح" است.


در دکترین نظامی تعریف شده از سوی "حماس" و "جهاد اسلامی" موشک‌ها و راکت‌ها می‌توانند در صورت تجاوز ارتش اسرائیل و همپیمانانش عمق سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهند؛ همانطور که در سال 2014 این اتفاق رخ داد.


  جنگ غزه و شکست ارتش اسرائیل **

"جنگ 55 روزه غزه" درس عبرتی برای ارتش اسرائیل و مقامات "تل آویو" بود که آن ها متوجه شدند، حمله نظامی می‌تواند تبعات پشیمان کننده و تاسف باری را برای صهیونیست‌ها به همراه داشته باشد

مقامات "تل‌آویو" در جنگ‌های بزرگ 60 ساله اخیر تنها در مقابل مقاومت اسلامی منطقه شکست خوردند و این شکست‌ها عمدتا به دلیل توانمندی گسترده موشکی مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین بوده است.


انهدام

انهدام .



ارتش اسرائیل در جنگ سال 2014 غزه بمباران گسترده هوایی و حملات انبوه زمینی را برای از بین بردن "حماس" و "جهاد اسلامی" انجام داد و البته از بین بردن در این راهبرد خود با شکست مواجه شد.

یکی از موشک‌هایی که در جنگ سال 2014 علیه اسرائیل استفاده شده موشک " آر-160" بود که توانمندی‌های بسیاری را در مورد اصابت قرار دادن سرزمین های اشغالی از خود نشان داد. این موشک می تواند سراسر سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد.


انهدام .



**قدرت موشکی "حماس"، اسرائیل را شوکه کرد

"امیر بوحبوط" کارشناس امور نظامی در پایگاه خبری صهیونیستی "والا"به نقل از منابع بسیار آگاه در دستگاه امنیتی در تل آویو فاش کرد: باوجود اینکه سرویس اطلاعاتی اسرائیل تحولات "نوار غزه" را به طور 24 ساعته زیر نظر دارند؛ اما نهادهای امنیتی از اینکه "گردان‌های قسام" توانسته است با توانمندی خود موشک R-160 تولید کند؛ بسیار شوکه شده اند.

این تحلیلگر اسرائیلی به نقل از منابع ارشد در نهادهای امنیتی رژیم اشغالگر تصریح کرد: ارتش اسرائیل از قدرت "حماس" در تولید موشک هایی که برد آن‌ها به "حیفا" می رسد، شوکه شد؛ چرا که فاصله "نوار غزه" تا شهر "حیفا" 120 کیلومتر است و درنتیجه آن‌ها این اطلاعات را از روسای شوراها و مسؤولان محلی در فلسطین اشغالی مخفی کردند و همین امر باعث شد که شهرها و روستاها در شمال بدون دفاع درقبال این موشک ها باقی بماند.

بوحبوط گفت: یک افسر بلندپایه ارتش اسرائیل عنوان کرده که ژنرال "افیف کوخافی" رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش در جلسه ارزیابی قدرت حماس در دسامبر سال 2013 میلادی به آگاهی فرماندهان ارتش و سران سیاسی رساند، که حماس موشک‌هایی را در اختیار دارد که قادر است "حیفا" را هدف قرار دهد. این افسر به پایگاه خبری صهیونیستی "واللا" گفت: ما اگر حتی بتوانیم انبارهای سلاح های "حماس" و کارگاههای تولید آن در نوار غزه منهدم کنیم؛ آن‌ها قادر خواند بود که موشک های دور برد تولید کنند.

انهدام .


جنگ 51 روزه غزه آوردگاهی بود که در آن صدها موشک از "نوار غزه" به سرزمین های اشغالی و به ویژه "شهرک اشدود" ، "بئرالسبع"، "اشکلون" ، "نتیفوت"، "سدیروت" و ... اصابت کرد و علاوه بر این "حیفا" نیز با موشک های "آر-160" مورد اصابت قرار گرفت.

براساس گزارش منابع امنیتی و رسانه ای اسرائیل، "جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)" بیش از 4 هزار موشک دارد و این توانمندی با تولید انواع موشک های سطح به سطح کوتاه برد در حال گسترش است.

"حماس در دوران پس از جنگ انبار مهمات خود را با موشک های با برد تا 200 کیلومتر تقویت کرده و این موشک ها می تواند اهداف مختلفی را در سرزمین های اشغالی هدف قرار دهند. "حماس" موشک هایی نیز دارد که برای هدف قرار دادن "تل آویو" مناسب است.


***
مشخصات موشک "آر-160"

"آر-160 (R-160)" یک موشک سطح به سطح است و برخی رسانه های غربی گزارش دادند "جمهوری عربی سوریه" در ساخت این موشک به "مقاومت اسلامی فلسطین" کمک کرده است.


انهدام


انهدام


سایت میلیتاری ادگ (Militasry Edge) در این زمینه گزارش داد : کلاس های مختلف موشک مذکور با برد بین 100 تا 212 کیلومتر ، وزن سرجنگی بیش از 170 کیلوگرم و وزن کلی بیش از 500 کیلوگرم دارد.این سایت تصریح کرد: موشک مذکور از سال 2014 توسط "جنبش مقاومت اسلامی فلسطین" عملیاتی شده و فناوری آن از طریق سوریه به "حماس" رسیده است.

همچنین گزارشگر فیگارو از اورشلیم، ضمن تأیید گزارش‌هایی مبنی بر حملات راکتی حماس به شهرهائی همچون "حیفا" که به دلیل فاصله دورتر، در سال‌های اخیر در معرض حملات راکتی قرار نداشتند، تأکید می‌کند که حماس «رکورد» تازه ای را برای خود به ثبت رساند و توانست مواضعی در فاصله 160 کیلومتری را مورد هدف حملات راکتی خود قرار دهد. 


انهدام

در ادامه این گزارش آمده است: حمله حماس مهر تائیدی بر امکان عملی شدن تهدیدات این سازمان برای حمله به سایر شهرهای بزرگ اسرائیل محسوب می شود؛ چرا که دیگر دوران راکت‌های کوتاه‌برد "قسام" در سال‌های دهه 2000 میلادی به سر آمده است و اکنون حماس که کنترل کامل غزه را نیز به دست دارد از امکانات موشک‌های دوربرد که می‌توانند تا شعاع بیش از 100 کیلومتر را مورد هدف قرار دهند، بهره مند است

البته برخی منابع معتقدند که بُرد این موشک به ۱۶۰ کیلومتر می رسد و برای نخستین بار در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال ۲۰۱۴ به کار گرفته شد. اهمیت این موشک این است که بُرد آن به مناطق دور می رسد و برای اولین بار در طول جنگ های رژیم صهیونیستی با حماس به کار گرفته می شود؛ تا جایی که مناطقی در عمق سرزمین های اشغالی و شهر «حیفا» را می تواند هدف قرار دهد.

اخیرا گردان های القسام شاخه نظامی جنبش حماس با انتشار تصاویری برای نخستین بار از موشک های خود رونمایی کرد. بر اساس این گزارش القسام موشک «آر ۱۶۰» را رونمایی کرده است که یک موشک پیشرفته است و علت نامگذاری آن نیز به عبدالعزیز الزنتیسی رهبر جنبش و یکی از فرماندهان حماس باز می گردد که روز یکشنبه مراسم سالگرد شهادتش برگزار گردید.

حماس با استفاده از این موشک‌ها قدرت خود را در نبرد نشان داد و گردان‌های "قسام" به جای رسیده‌اند که می‌توانند عمق راهبردی سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهند و این یک پیشرفت قابل توجه به حساب می آید
ارسال نظرات
پر بیننده ها