آیا فائزه هاشمی برای کمک به سیل زدگان به لرستان آمده؟!!/ استاندار به جای ایجاد دودستگی در بین مردم به فکر حل مشکلات مردم باشد

استاندار محترم و سایر مدیران ارشد استان،به جای ایجاد دودستگی و اختلاف در میان مردم نجیب این شهر،به فکر مشکلات و مصائب این مردم مظلوم باشند و ناکارآمدی خود را در پشت ایجاد اختلاف و تشنج در استان و مرکز استان جستجو نکنند.
کد خبر: ۸۶۶۶۲۷۲
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، دکتر مهرداد ویسکرمی عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پی وقایع روی داده به دنبال حضور فائزه هاشمی در خرم آباد یاداشتی منتشر کرده که متن آن به شرح زیر است:

إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْکَامٌ تُبْتَدَعُ- یُخَالَفُ فِیهَا کِتَابُ اللَّهِ- وَ یَتَوَلَّى عَلَیْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَى غَیْرِ دِینِ اللَّهِ- فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ- لَمْ یَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِینَ- وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ- انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِینَ- وَ لَکِنْ یُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَیُمْزَجَانِ- فَهُنَالِکَ یَسْتَوْلِی الشَّیْطَانُ عَلَى أَوْلِیَائِهِ- وَ یَنْجُو الَّذِینَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى‏

«همواره منشأ فتنه و فساد، پیروى از خواهشهاى نفسانى و امور خلاف شرع است که در آن با کتاب خدا مخالفت می شود. در فتنه،گروهی از افراد شاخص، بر اساس ملاک های غیر شرعی،به دور فرد معروفی گرد می آیند .چون احکام خدا، با بدعتها آمیخته شود تشخیص حق از باطل دشوار مى‏شود. آرى اگر باطل از آمیختگى با حق، جدا مى‏شد، پوشیده نمى‏ماند، و اگر حق از لباس مشکوک باطل در مى‏آمد، زبان بدگویان از عیب‏جویى باز مى‏ایستاد، دلیل پوشیده ماندن حق این است که مشتى از باطل راگرفته با مشتى از حق در آمیخته‏اند، بدین هنگام شیطان بر دوستانش مسلّط شده آنان را فریب مى‏دهد. امّا کسانى که از جانب خدا برایشان خوبى و نیکى پیش‏بینى شده است، فریب شیطان را نخورده، آمیختگى حق با باطل موجب گمراهى آنان نگشته، و رستگار مى‏شوند»

(نهج البلاغه/خ49)

به دنبال حضور خانم فائزه هاشمی،در خرم آباد در شرایط کنونی، به عنوان فرزند کوچک شما ملت بزرگ لرستان،بر حسب وظیفه شرعی،مطالبی را به عرض می رسانم:

1- همه می دانیم که مردم شریف لرستان،مرزدار ولایت و میهن عزیزمان بوده اند و در مقاطع مختلف،بیش از همه مردم ایران،طعم تلخ محرومیت را چشیده اند.

توقع مردم ما از نامزدهای محترم مجلس شورای اسلامی،حفظ آرامش و تلاش برای رفع فقر و فساد و تبعیض می باشد.حال سوال اصلی این است که چرا هر زمانی که بوی تشنج و درگیری و اختلاف در میان است،سرکار خانم فائزه هاشمی به لرستان تشریف فرما می شوند؟احتمالا وجود مبارک ایشان، به تازگی از انگلیس برگشته و خبر ندارد که سیل اخیر،چه خسارات عظیمی را در لرستان،بر جای گذاشته است؟!پدر بزرگوار ایشان که اطاق فرمان دولت را در اختیار دارد،برای برطرف کردن مشکلات مردم محروم لرستان چه قدمی برداشته و در دولت سازندگی،چه گلی بر سر این مردم محروم زده است که حالا دلسوز شهر و دیار ما شده است؟

از نظر خانواده هاشمی،مردم ایران، سیاهی لشکر آنها برای مواقعی است که مطامع نفسانی آنها برآورده نشود.

2- استاندار محترم و سایر مدیران ارشد استان،به جای ایجاد دودستگی و اختلاف در میان مردم نجیب این شهر،به فکر مشکلات و مصائب این مردم مظلوم باشند و ناکارآمدی خود را در پشت ایجاد اختلاف و تشنج در استان و مرکز استان جستجو نکنند.حدود دو هفته است که مردم خرم آباد،آب گل آلود می خورند و دل و دماغ فضای سیاسی گل آلود را ندارند!!

3- مسئولان برخی از دانشگاهها اجازه ندهند که برخی از دانشجویان دانشگاه،با اتوبوس به این تجمعات پرتشنج برده شوند.اگر کسی از جوانان دانشجو در این تنش ها آسیب ببیند،چه کسی جوابگوی خانواده های چشم به راه آنان خواهد بود؟

3- برخی از نامزدهای مجلس که برای رسیدن به صندلی های بهارستان،حاضرند در دهان فتنه بروند و مردم ما را رودر روی همدیگر قرار دهند،از سرنوشت کسانی که در گذشته،با هو و جنجال،اعتماد مردم را به دست آوردند و سپس شرمنده شدند،عبرت بگیرند و تجربه تلخ آنها را تکرار نکنند.آیا چهار سال نمایندگی مجلس،ارزش آن را دارد که با یک فتنه گر حرفه ای،همپیاله شوید؟!

مگر رهبر معظم انقلاب،فتنه را به عنوان خط قرمز مشخص نکردند.آیا سزاوار است با دیدن چند هوادار و تحریک افراد معلوم الحال،دست و پای خود را گم کنیم و بر گذشته انقلابی خود لگد بزنیم؟ اگر این همه فضل و کمالات داریم چرا اجازه نمی دهیم مردم در آرامش و با عقلانیت،انتخاب کنند؟از سرنوشت طلحه در جنگ جمل باید عبرت گرفت که پس از ایستادن در مقابل امام خویش،توسط مروان بن حکم،کشته شد و علی (ع) بر بی بصیرتی او گریست!اگر با برخی از نامزدها مشکل دارید یا بسیار مشتاق رفتن به مجلس هستید چرا از راه غلط،آن را دنبال می کنید؟اگر خدای نخواسته در این شهر خونی ریخته شود،مرفهین بی درد که شما سنگ آنها را به سینه می زنید، یا در تفرج گاههای خانوادگی، به بازی گلف مشغولند یا برای استراحت به کیش یا انگلیس سفر کرده و به فکر شما و این مردم محروم نخواهند بود! ولایتی بودن به شعار نیست به عمل است و هنوز هم دیر نشده است.

4-کسانی که از سفر فائزه هاشمی به استان عصبانی هستند ،با تشنج و درگیری و موضع گیری عجولانه،آب به آسیاب امثال ایشان نریزند.مطمئن باشید با صبر و متانت و آگاهی دادن به مردم،نتایج بهتری می توان گرفت.کینه و تشنج و اختلاف،بذر فتنه است و در سایه آن،پیراهن عثمان درست می کنند.موضع گیری های عجولانه و احساسی،همان چیزی است که برگزارکنندگان این جلسات به دنبال آن هستند.باید بنشینیم و برای مشکلات این استان،فکری بکنیم.

همیشه کسانی که منطق ندارند،آب را گل آلود می کنند و از آن ماهی می گیرند.همین حرکات نشان می دهد که برگزارکنندگان آنها،در میزان عقل و منطق،وزنی ندارند و به دنبال موج سواری هستند.به نظر بنده هر حرکتی قبل از انتخابات دهم اردیبهشت،حرکت در راستای اهداف افراد و گروههایی است که در قبال وعده های گزافی که داده اند،شرمنده مردم هستند و به دنبال گم کردن مطالبات راستین مردم هستند.

5- از همه مردم شریف خرم آباد و چگنی انتظار می رود که اسیر بازی های سیاسی و شایعات نشوند و نظر خود را به جای کف خیابان ها در صندوق های رأی اعلام و اعمال نمایند.همه ما برادریم و باید خودمان،با عقل و تدبیر و برادری، به فکر حل مشکلات باشیم.مجلس جای خردمندی و منطق و سواد و ادب است و فراموش نکنیم که وضعیت امروز ما نتیجه انتخابهای گذشته و وضعیت فردا،برآمده از انتخاب درست و عقلانی امروز ماست.

ارسال نظرات