مرحله دوم انتخابات در مازندران الکترونیکی برگزار می شود

انتخابات دور دوم نمایندگی مجلس مانند انتخابات دور قبل 23 فرایند به‌صورت الکترونیکی و دو مورد به‌صورت دستی و سنتی انجام می‌شود
کد خبر: ۸۶۶۶۴۶۸
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱

خبرگزاری بسیج مازندران، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران درباره برگزاری دور دوم انتخابات که در 10 اردیبهشت در دو شهر بابل و قائم‌شهر برگزار می‌شود، گفت: فعالیت داوطلبان و هواداران در دور دوم انتخابات به‌درستی رصد می‌شود.

هفتم اسفندماه سال گذشته حماسه‌ای سیاسی در کشور همچنین در مازندران رخ داد که شاهد حدود 80 درصدی مردم مازندران در اینماراتنانتخاباتی بودیم.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری حماسه‌ای دیگر در عرصه سیاسی بود که قدرت تصمیم‌سازی کشور از سوی مردم با انتخابات نمایندگان خود در شهرها سبب شد تا دموکراسی دیگر در جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد.

براساس قانون دور دوم انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در 10 اردیبهشت 95 برگزار می‌شود که فضای نظارتی، سیاسی و امنیتی بار دیگر برای رأی و انتخاب مردم نسبت به نامزد اصلح فراهم شده است.

مازندران که زمینه‌ساز حماسه‌های فرهنگی و سیاسی است بار دیگر در هفتم اسفند 94 توانست با انتخاب مردم 10 نماینده مجلس را از 9 حوزه انتخابیه به خانه ملت معرفی کند و دو شهر بابل و قائم‌شهر هر کدام با دو نماینده از دو طیف سیاسیاصلاح‌طلب و اصولگرا به‌دلیل توازن رأی به دور دوم انتخابات رسید.

بعد از انتخابات هفتم اسفند تبلیغات انتخاباتی در دو شهر مازندران تعطیل نشد و همچنان مردم قائم‌شهر و بابل شاهد بنر،بیلبورد، سخنرانی‌ها و وعده و وعیدهای نامزدهای انتخاباتی بودند.

طاهرنژادونیازآذریاز بابل دو اصلاح‌طلب، ادیانی و علیپور دو اصول‌گرا در قائم‌شهر ماراتنی دیگر را برای رسیدن به کرسی سبز بهارستان به راه انداختند و در این گیرودار تبلیغاتی برخی تخلفات انتخاباتی هم صورت گرفت.

تخلفات انتخاباتی در دور دوم انتخابات نمایندگی مجلس از چشم رسانه‌ها دور نماند و هر اهل قلمی به نوعی زیرپاگذاشتن قانون را از سوی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی به گوش مسئولان رساندند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران درباره برگزاری دور دوم انتخابات که در 10 اردیبهشت در دو شهر بابل و قائم‌شهر برگزار می‌شود گفت: فعالیت داوطلبان و هواداران در دور دوم انتخابات به‌درستی رصد می‌شود.

علیرضا یونسی‌رستمی با بیان اینکه در برخی موارد نادیده گرفتن قانون از سوی داوطلبان دیده شد و قابل تذکر بود، افزود: اگر تخلفی در قبل و حین انتخابات دیده شود قطعا پیگیر می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد ما برای اجرای قانون از سوی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تذکر و توصیه است، تصریح کرد: انتخابات دور دوم نمایندگی مجلس مانند انتخابات دور قبل 23 فرایند به‌صورت الکترونیکی و دو مورد به‌صورت دستی و سنتی انجام می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اعلام اینکه تاکنون تخلف مشهودی از سوی داوطلبان دور دوم انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه بابل، قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ دیده نشد، خاطرنشان کرد: لازم است در اجرای فعالیت‌های انتخاباتی قانون مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول افزود: فعالیت‌های انتخاباتی در دور دوم انتخابات از نگاه ناظران و فرمانداری‌ها دور نمی‌ماند و تاکنون از سوی نمایندگان دولت در شهرستان‌ها تذکراتی هم داده شد.

یونسی در پایان با بیان اینکه لازم است در دور دوم انتخابات شاهد مشارکت مردم در دو حوزه انتخابیه بابل و قائم‌شهر باشیم، گفت: تلاش این است ضمن مشارکت همه‌جانبه مردم پای صندوق‌های اخذ رای قانون ملاک عمل قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها