نگاهی به اهمیت حضور روحانیت در فضای مجازی

حاج آقا، آنلاین هستی یا نه؟

اهمیت حضور روحانیت در فضای مجازی چنان مهم است که براحتی میتوان ادعا کرد امروزه فضای مجازی منبر یقوی و بسیار اثر گذار است
کد خبر: ۸۶۶۶۵۸۸
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶
به گزارش بسیج رسانه ، استفاده و به کارگیری از فضای ، جهان بر روی میز کار یک طلبه بوده و می تواند بر افکار جمع کثیری رخنه داشته و با بیان شیوا و مطالب آموزنده و تخصصی ، به نوعی تبلیغ نمایند.

 با توجه به اینکه ، کشور ما در موقعیت خاصی قرار دارد. تهاجم فرهنگ غرب هر روز پررنگ تر از قبل است. جوانان ما به خاطر جذابیت و سهولت استفاده از فضاهای مجازی اوقات فراغت خود را با حضور در این فضاها پر می کنند و بار سنگینی بر سبد اقتصادی خانوار ایجاد کرده اند.

بیشتر کاربران افرادی هستند که اطلاعات کافی از اهداف ایجاد برنامه های مدیران سایت ها را ندارند. فضایی متنوع در اینترنت ایجاد کرده و یک زندگی کاملا متفاوت با واقعیت خود برقرار کرده و ناآگاهانه قربانی این موقعیت ها می شوند . مشکلاتی که گاهی آسیبهای بسیاری بر فرهنگ و آیین اسلامی ایرانی گذاشته و با تضعیف اعتقادات به اهداف خود می رسند.

فضای مجازی می تواند در ایجاد ارتباط و افزایش سرعت عملکردها در انجام اموری که لازمه تبادل اطلاعات سریع باشد ،به افراد کمک کند و استفاده نکردن از این تکنولوژی غیر قابل انکار است.

هرگز نمی توانیم از فواید این برنامه ها چشم پوشی کرده و به خاطر بعضی مسائل غیر اخلاق ، از این امکانات مفید در دسترس ، و موثر بهره مند نشویم.

با کمی دقت و تفکر در تدبیر برنامه ریزانی که سعی در انحراف جوانان دارند و اثر فوق العاده ی افکار پشت پرده ی آنان میتوان به لزوم حضور افرادی آگاه و معتقد و متعهد پی برد .

این دغدغه ی مقام معظم رهبری است ، که تاکید بر مدیریت صحیح ، توسط کارشناسان متخصص و دلسوز و آگاه به مسائل دین و فرهنگ اسلام را دارند .

ایشان ، با تاکید بر ایجاد و گسترش سبک زندگی اسلامی در تمام نهادها و دستگاههای دولتی و غیر دولتی ، اهمیت این امر را روشن فرموده اند.

این وظیفه هر انسان آگاه و دلسوز به جامعه ، دین و جوانان است که با حضور خود بتوانند مسیری روشن و صحیح را مشخص کنند .

اگر یک فرد که دغدغه ی فرهنگی دارد و می خواهد کار فرهنگی کند ،خود غافل از مسائل روز بوده و در این مسائل آشنا نبوده و به اصطلاح عامیانه ، امی باشد ، حتما به هدف خود نرسیده و نمی تواند در افکار دیگران اثر گذار باشد.

همانطور که می خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم از صددرصد کار، باید چند در صد برای افزایش اطلاعات خود کار کنیم.

وظیفه طلبه کسب علم در ابعاد مختلف و مفید بوده و تبلیغ آن در بین مردمی که از ابتدا، دید یک راهنما و هدایت کننده را ، از یک روحانی دارند.

با فضای مجازی و آگاهی از استفاده ی صحیح آن ، جهان بر روی میز کار یک طلبه بوده و می تواند بر افکار جمع کثیری رخنه داشته و با بیان شیوا و مطالب آموزنده و تخصصی ، به نوعی تبلیغ نمایند.

حضور طلبه در فضاهای مجازی ، با اطلاعات کافی و متعهد به مبانی اسلام ، می تواند در نشر افکار صحیح ، سهم به سزایی داشته باشد.

اتعکاس نامه رهبر عزیزمان برای جوانان کشورهای غربی ، یک نمادی روشن برصحت فعالیت مثبت در فضای مجازی است.

امید است با توکل بر خداوند منان و کسب مهارتهای ابزارهای اطلاع رسانی بتوانیم در سراسر جهان بر اقتدار پرچم اسلام کوشا باشیم

منبع:آوای فامین
ارسال نظرات