ذخیره‌سازی مرغ در مازندران توجیهی ندارد

مدیر‌کل پشتیبانی امور دام مازندران گفت: هیچ توجیهی وجود ندارد که این اداره‌کل مرغ‌های مازاد را بخرد و ذخیره‌سازی کند.
کد خبر: ۸۶۶۶۸۱۴
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱



خبرگزاری بسیج مازندران، سید مصطفی ابراهیمی در کارگروه تخصصی امور اقتصادی مازندران که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: 50 درصد ظرفیت صنعت طیور استان خالی است و باید این ظرفیت‌ها از حالت بالقوه به بالفعل درآید.

وی با بیان اینکه تولید بخش تولید به‌دلیل اینکه قیمت تمام‌شده بالایی دارد قابل رقابت در بازار خارجی نیست، افزود: با پایین آوردن قیمت تمام‌شده در بخش تولید و استفاده از دانش و تکنولوژی روز، راندمان بهره‌وری را افزایش دهیم.

مدیر‌کل پشتیبانی امور دام مازندران ادامه داد: تا جایی که امکان دارد باید راندمان بهره‌وری را بالا ببریم و قیمت تمام‌شده کاهش پیدا کنند تا شاهد ضرر و زیان در بخش تولید نباشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه کشورهای اطراف ما نیاز جدی به گوشت مرغ دارند، بیان کرد: 2 تا 2.5 میلیون تن تقاضا در کشورهای اطراف‌مان وجود دارد که می‌تواند بازار صادراتی خوبی باشد.

ابراهیمی خواستار کمک دولت در پرداخت مشوق‌های صادراتی شد و افزود: با پرداخت مشوق‌های صادراتی مازاد تولید را با صادرات کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: از سال 91 تا 94 به ترتیب 21 هزار تن، 24 هزار و 500 تن، 21 هزار و 127 تن و 19 هزار تن گوشت مرغ از سوی اداره‌کل پشتیبانی امور دام خریداری شد.

مدیر‌کل پشتیبانی امور دام مازندران ادامه داد: 86 هزار تن طی چهار سال خرید مرغ انجام شد که سیر نزولی دارد.

این مسئول با بیان اینکه میزان تولید افزایش و میزان مصرف کاهش می‌یابد و خرید در انبارها می‌ماند که قابلیت عرضه در طول سال را ندارد، ادامه داد: خرید و ذخیره‌سازی اداره‌کل پشتیبانی امور دام دیگر پاسخگو نیست بلکه ذخیره‌سازی گوشت مرغ باید وارد بازار شود.

ابراهیمی اضافه کرد: تاکنون 5 هزار تن گوشت مرغ در انبارهای اداره‌کل پشتیبانی امور دام ذخیره شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار