خبرهای داغ:
آیت الله حسینی بوشهری:

روحانیت در عرصه دفاع از دین و انقلاب آماده جانفشانی است

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: روحانیت هر جا ببیند به او نیاز باشد، آماده نثار جان است؛ اینطور نبوده که روحانیان همیشه فرمان دهنده باشند و در نقش ارشادی عمل کنند، علاوه بر این که راهنما هستند، خود پیش قدم بوده و حضور پیدا می کنند.
کد خبر: ۸۶۶۶۹۸۴
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور امشب در یادواره شهدای مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) به علت برگزاری یادواره شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: با یادواره شهدا می خواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه سازی کنیم؛ نسل حاضر حال و هوای جبهه را ندیده اند و اگر یاد شهیدان در جامعه به فراموشی سپرده شود، فرهنگ ایثار و شهادت نیز فراموش خواهد شد.

 مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه با تفاهم دشمنی ها تمام نمی شود، اظهار داشت: علت دیگری برگزاری یادواره شهدا به این خاطر است که روحیه شهادت طلبی زنده شود، چرا که هنوز دشمن داریم؛ خیال نکنید که با دشمنی تفاهم کردید، دیگر دشمنی او تمام شده است، بلکه در جنگ با ما هستند.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: جامعه ای زنده می ماند که بتواند یاد قهرمانان خود را زنده کند و شهدا قهرمانان ما بوده اند؛ دشمن گاهی در کشور ما می جنگد و گاهی در برابر ارزش ها و آرمان های ما می جنگد و فقط مکان عوض شده است و اگر بتوانند به دنبال گرفتن دین ما هستند.

 نماینده مجلس خبرگان رهبری برگزاری یادواره شهدا را بیدار کننده از خواب غفلت عنوان کرد و گفت: دشمن گاهی موفق می شود مظاهر خیابان های ما راجلوه آرایی کند که شاید به خواسته اش برسد، اما وقتی مردم با حضور در یادواره شهدا و نشستن در کنار خانواده شهدا، صبر و استقامت شان را می بینند، احساس می کنند که راه انحرافی را پیش گرفته اند و یادواره شهدا همگان را از یاد غفلت بیدار می کند.

 وی به کارنامه روحانیت در عصر غیبت اشاره کرد و یادآور شد: روحانیت سلسله وظایفی دارد که عبارت اند از فهم عمیق دین و بر اساس آن بپایبند بودن به آموخته های خود، تبلیغ دین در جامعه، مبارزه با بدعت ها و ظلم و ستم ها، داشتن روحیه مردمی و در کنار مردم بودن؛ مسؤولیت روحانیت تنها تعلیم و تعلم نیست، بلکه روحانیت مسؤولیت پذیر است، نه مسؤولیت گریز.

 مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به ایفای نقش روحانیت در هر موقعیتی اشاره و خاطرنشان کرد: روحانیت هر جا ببیند به او نیاز باشد، آماده نثار جان است؛ اینطور نبوده که روحانیان همیشه فرمان دهنده باشند و در نقش ارشادی عمل کنند، علاوه بر اینکه راهنما هستند، خود پیش قدم بوده و حضور پیدا می کنند؛ تعداد شهدای روحانیت گواه بر این ادعا است و تعداد شهدای روحانیت نسبت به دیگر اصناف بیشتر است.

 آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: امروز نسل جوان حوزه باید خط مشی خود را خط مشی شهیدان قرار دهد و نسبت به انقلاب و باورهای انقلابی آنگونه که رهبر معظم انقلاب بارها اشاره فرمودند، حوزه مهد انقلاب است.

 آیت الله حسینی بوشهری به ویژگی های روحانیت پرداخت و اظهار داشت: ایثار، اولین ویژگی شهدای روحانی است و در جنگ اگر روحانیان چنین روحیه ای داشتند، فرماندهان احساس می کردند که عملیات پیروز خواهد شد؛ ویژگی دیگر طلاب، عمل به تکلیفشان است و هر جا نیازی به وجودشان باشد، درخواست و التماس می کند که برود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انجام وظیفه طلاب در زمینه های مختلف تصریح کرد: شهدا از ملامتِ ملامت کنندگان باکی به دل راه ندادند و ملامت کننگان بی خبر از این هستند که روحانیت وقتی وارد کار طلبگی می شود، منتظر است ببیند که چه تکلیفی دارد و کاری به ملامت دیگران نداشته اند؛ روز به روز تعداد رزمندگان روحانی به جبهه ها بیشتر می شد و شهدا به آنچه انجام می دادند، قانع نبودند و کارهای بزرگ را نیز به رخ نمی کشیدند و نگران بودند که آیا پاسخ خدا را داده اند یا نه؟

 نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روحانیت باید در کنار عمل و علم خود، پرچمدار انقلاب باشد، گفت: امروز حوزه به طلاب درس خوان، فاضل، محقق، عالم، مهذب و مؤدب به تأدیبات اسلامی و دینی نیاز دارد؛ طلاب امروز با عمل خود باید مروج دین باشند؛ تمامی اعمال و رفتار طلاب باید بیانگر روح پاک و صفای نفس آنها باشد؛ روحانیت امروز باید رفتارشان الگو باشد

منبع: رسا
ارسال نظرات
پر بیننده ها