کوشکی درگفتگو با «بسیج» تاکید کرد

«بستن با کدخدا»؛ عامل نگاه منفی ظریف به نمایشگاه هولوکاست

خط قرمز آمریکا منافع صهیونیست ها است و هر گامی که علیه منافع صهیونیسم برداشته می شود آمریکا به شدت با آن مقابله می کند و طبیعی است که وقتی یک حرکت ضد صهیونیستی در کشور ایجاد می شود، آقای ظریف از آن حمایت نکند و آن حرکت را غیر دولتی بداند.
کد خبر: ۸۶۶۷۲۲۰
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
محمدصادق کوشکی محقق و پژوهشگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات محمدجواد ظریف مبنی بر عدم حمایت دولت از نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست اظهار داشت: دولت آقای روحانی با یک مفهوم محوری با عنوان «بستن با کدخدا» روی کار آمد و اساسا دولت آقای روحانی یعنی «بستن با کدخدا».

وی ادامه داد: سیاست خارجه آقای روحانی پذیرفته است که آمریکا ابرقدرت دنیاست و همچنین پذیرفته است که بدون آمریکا و بستن با آمریکا، مشکلات کشور حل و فصل نخواهد شد لذا وجه همت این دولت، تنش زدایی با آمریکا و کوتاه آمدن در مقابل آمریکا و به دست آوردن دل آمریکا است و دولت تلاش می کند که مشکلات کشور را از طریق کاهش مشکلات بین ایران و آمریکا حل و فصل کند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: تلقی آقای روحانی و سیاست خارجه ایشان این است که مشکلاتی که در کشور وجود دارد، ریشه های آن بین مشکلات ما با آمریکا است و در خصوص مشکلاتی که بین ما و آمریکا وجود دارد این ما هستیم که باید قدم پیش بگذاریم و کوتاه بیاییم.

کوشکی تصریح کرد: دولت آقای روحانی به دنبال این است که آمریکا از ما نرنجد و به دنبال این است که اعتماد آمریکایی ها را جلب کند تا اینکه آمریکایی ها به نوعی برای ما مشکلی ایجاد نکنند.

وی افزود: دولت آقای روحانی بر این اساس سیاست خارجه خودش را پیش می برد و همه می دانند که خط قرمز آمریکا منافع صهیونیست هاست و هر گامی که علیه منافع صهیونیسم برداشته می شود آمریکا به شدت با آن مقابله می کند و طبیعی است که وقتی یک حرکت ضد صهیونیستی در کشور ایجاد می شود، آقای ظریف از آن حمایت نکند و آن حرکت را غیردولتی بداند.
ارسال نظرات