خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه اقلید تأکید کرد

لزوم برنامه‌ریزی کاربردی برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه اقلید با اشاره به تأثیر مستقیم اقتصاد مقاومتی در رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی کشور، بر لزوم برنامه‌ریزی برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی تأکید کرد.
کد خبر: ۸۶۶۷۲۲۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۳

موسی زارعی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور امام جمعه، بخشدار مرکزی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضا در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری این شهرستان برگزار شد بابیان اینکه هدف و وظیفه شورای فرهنگ عمومی، بررسی و رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی است اظهار داشت: نباید در این جلسه به تبادل‌نظر و ارائه پیشنهاد اکتفا کنیم بلکه باید با بصیرت، درایت و بینش مناسب تصمیم عملی و کاربردی گرفته شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقدمه ازدواج و طلاق است به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تأثیر مستقیم و مؤثر اقتصاد در فرهنگ، اجتماع، سیاست و... اشاره و بیان کرد: مساعدت، انسجام، هوشیاری و اقدام و عمل مناسب و تأثیرگذار در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی یکی از اصلی‌ترین راه برای رفع معضلات اجتماعی و فرهنگی ازجمله طلاق در کشور است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه اقلید تصریح کرد: باید فکری اساسی به حال اقتصاد کشور شود و مسئولان در راستای اقتصاد دانش بنیان بکوشند.

زارعی با تأکید بر اینکه اقتصاد باید از پشت میزی درآید از اینکه بسیاری از تحصیل‌کرده‌های کشور تنها به دنبال کار اداری و پشت میز نشستن هستند انتقاد کرد و گفت: چرا اقلید که قطب کشاورزی استان فارس و دارای ظرفیت‌های فراوانی در این زمینه است این همه کارشناس کشاورزی بیکار دارد.

وی ادامه داد: باید از داشته‌ها استفاده کنیم و در راستای اقدام و عمل مناسب گام برداریم چراکه اقتصاد مقاومتی با پشت‌میزنشینی تحقق نمی‌یابد.

زارعی تغییر سبک زندگی افراد را یکی از عوامل مؤثر در افزایش آمار طلاق در ایران عنوان کرد و گفت: اثراتی که فرهنگ غرب به روش‌های مختلف ازجمله با استفاده از ماهواره در بین خانواده‌های ایرانی گذاشته است موجب سردرگمی جوانان و تحت تأثیر قرار دادن آنان شده است ازاین‌رو با ناآگاهی از اهداف شوم دشمن به زندگی فردی خود و اجتماع ضربه می‌زنند.

وی گفت: برای رسیدن به جامعه اسلامی و تغییر سبک زندگی به سمت آیین و احکام زندگی ساز اسلام باید برنامه‌ریزی صورت گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها