یک باغدار در گفتگو با «بسیج»:

دولت در مورد حمایت از تولید فقط حرف می‌زند!

علی ابراهیم زاده گفت: احیای دریاچه ارومیه مهم است ولی آب مورد نیاز کشاورزی فراموش شده است، آب سرمایه یک کشاورز محسوب می‎شود اگر آب نباشد فعالیت تولیدی کشاورز از بین می‎رود ،عسگرآباد از توابع ارومیه دچار کمبود شدید آب شده است و دولت راهی اساسی بیندیشد.
کد خبر: ۸۶۶۷۸۰۵
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
علی ابراهیم زاده  کشاورز و باغدار ارومیه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت هیچگونه حمایتی از تولیدکنندگان و کشاورزان ندارد  و فقط حرف می‎زند! این در حالی است که دولت باید مسوولیت در برابر تولیدکنندگان داشته باشد و حامی واقعی تولید کنندگان محسوب شود.

وی با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه مهم است ولی آب مورد نیاز  کشاورزی فراموش شده است افزود: آب سرمایه یک کشاورز محسوب می‎شود اگر آب نباشد  فعالیت تولیدی کشاورز از بین می‎رود و تولید فایده ای نخواهد داشت لذا راهی شهر شده و از طریق دستفروشی مجبور است امورات خانواده را بگذراند، عسگرآباد از توابع ارومیه دچار کمبودشدید  آب شده است و دولت راهی اساسی بیندیشد.

این کشاورز بیان داشت: با وجود آب می‎توانستم انگور به میزان 30 تن تولید کنم ولی شرایط کنونی به نحوی است که کمبود آب تولیداتم را کاهش داده است به طوریکه بازپرداخت وام را ندارم و مجبور به فروش امکانات باغی هستم؛ بهره وام کشاورزی بالا است و در شرایط خشکسالی کشاورزان  توان باز پرداخت وام را ندارند.

وی در خاتمه گفت: دولت خرید تضمینی محصولات کشاورزی اعم از انگور را ندارد، واردات محصولات کشاورزی کمر تولید را خم کرده است ،آفت روانه باغ ها شده است و بازار از خرید سر موعد محصولات کشاورزی را سرباز می‎زند و دولت توجهی به تولیدات داخلی ندارد.

ارسال نظرات