فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در دیدار اعضای سازمان بسیج رسانه:

مطالبه گری از مسئولان به تحقق شعار سال می انجامد

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی از مسئولان رسانه های استان خواست تا با تبیین خواسته مقام معظم رهبری و مطالبه گری از مسئولان زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را با اقدام و عمل فراهم کنند.
کد خبر: ۸۶۶۷۸۴۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰

به گزارش بسیج رسانه خراسان شمالی، سردار سید "حسن مرتضوی" فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در دیدار شماری از مسئولان رسانه ها و اعضای بسیج رسانه استان با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال« اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار کرد: سال هاست که معظم له با درایت و هوشمندی و تسلطی که بر موضوعات بین المللی و جهانی دارند، موضوع اقتصاد مقاومتی را به عنوان یکی از مسائل مهم دولت ها مطرح کرده و امسال را سال اقدام وعمل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند.

وی افزود: متاسفانه در قضایای پسابرجام، در مقام عمل پیشرفتی خوبی نداریم و مقام معظم رهبری پیش از مذاکرات بارها تاکید کردند که من اعتمادی به آمریکائی ها ندارم؛ امروز شما ملاحظه می کنید که با گذشت بیش از سه ماه ازشروع اجرای برجام به رغم اینکه تمامی اقدامات از سوی جمهوری اسلامی ایران عملیاتی شده ، اما اقداماتی که از سوی غربی ها باید انجام می شد، متاسفانه تا کنون عملیاتی نشده است.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: لذا بهترین نسخه برای مقابله با اقدامات احتمالی دشمن گزینه اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا با اجرای منویات مقام معظم رهبری و با استفاده از توانمندی های موجود در کشور، بستری قوی برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم کنیم.

سردار مرتضوی مقاوم سازی اقتصاد با استفاده از منابع ارزان و انبوه، دسترسی سریع و آسان به بازار مصرف ، وجود نقدینگی بالا و سرگردان در کشوررا از مولفه های موثر در اجرای اقتصاد مقاومتی بر شمرد و گفت: خوشبختانه بسترهای لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: تلاش دشمنان نظام و استکبار جهانی این است که اقتصاد کشورمان را به اقتصاد جهانی گره بزنند و با این ترفند اقتصاد ما را به اقتصاد خودشان وابسته کنند.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی افزود: استکبار به دنبال این است که استقلال اقتصادی را از ما بگیرد، اما  باید با هوشیاری و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری برای حفظ استقلال اقتصادی تلاش و مراقب شیطنت های دشمن باشیم.

وی از مسئولان رسانه ها خواست تا با تبیین خواسته مقام معظم رهبری و مطالبه گری از مسئولان زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را با اقدام و عمل فراهم کنند.

سردار مرتضوی تصریح کرد: رسانه ها باید سرعت و پیشرفت در حوزه اقتصاد مقاومتی را به صورت مستمر رصد کرده و با دادن گزارش های واقعی به مردم، اقدامات انجام شده در این حوزه را با شفافیت اطلاع رسانی کنند.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا با اصلاح قوانین دست و پاگیر و قوانین جدید مورد نیاز، بسترهای اقتصاد مقاومتی را در عمل فراهم کنند.

سردار مرتضوی اظهار کرد: مسئولان کشور تا پایان سال ٩۵  باید پاسخگو باشند که برای تحقق شعار سال چه اقدامات عملی انجام داده اند.

وی با بیان اینکه در ۵ حوزه در سطح کشور جزو استان های اول و دارای بیشترین تولیدات هستیم، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل نبود صنایع تبدیلی و فراهم نبودن زیر ساخت ها نتوانسته ایم استفاده لازم را از تولیدات ببریم.

سردار مرتضوی به تولید سالانه ۵٣۰ هزار تن محصولات باغی در استان اشاره کرد و گفت: از این میزان هرساله ١۴٣ هزار تن به ارزش یکصد میلیارد تومان به صورت ضایعات از بین می رود.

وی تاکید کرد: اولویت سپاه استان در سالی که به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است استفاده از اعتبارات برای ساماندهی این شرایط است.

در پایان این جلسه شماری از مدیران رسانه های استان در خصوص راهکارهای کمک به عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و موانع موجود به بیان نظرات خود پرداختند.

ارسال نظرات