علی شیرین در گفتگو با «خبرگزاری بسیج»عنوان کرد

3 روش موثر برای تاثیرگذاری رسانه های انقلابی بر جامعه

ایجاد تشکل ها و گروه ها بین رسانه های ارزشی و انقلابی برای تقویت همدلی، افزایش و حفظ ارتباط بین رسانه ها و مخاطبان و همچنین بکارگیری رویکرد "شهروند خبرنگار" در رسانه از جمله مواردی است که برای تاثیرگذاری رسانه های انقلابی بر مخاطبان نقش ایفا می کند.
کد خبر: ۸۶۶۸۴۱۱
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
علی شیرین روزنامه نگار و کارشناس ارشد علوم ارتباطات در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به راهکارهای تاثیرگذاری رسانه های انقلابی و ارزشی بر عموم مردم گفت: دنیای امروز دنیای ارتباطات و تعاملات رسانه ای است و باید به بهترین شکل از این ابزار بهره گرفته شود، چرا رسانه ها ترویج دهنده فرهنگ، اهداف و آرمان های هر کشوری هستند.

وی ارتباط و تعامل رسانه های ارزشی و انقلابی را یکی از موارد مهم برای تاثیرگذاری بر عموم مردم ذکر کرد و افزود:سابقه حضور رسانه ها در ایران به حدود یک قرن و نیم پیش بر می گردد و نیاز است که نیروهای انقلابی که در این زمینه منسجم و هدفمند وارد عمل شده اند در قالب تشکل هایی گرد هم آیند و در چهار چوب این تشکل ها برنامه ریزی کنند.

علی شیرین در ادامه با اشاره به ضعف موجود در رسانه های ارزشی و انقلابی اضافه کرد: رسانه های ارزشی زیادی در کشور مشغول فعالیت و اطلاع رسانی هستند اما عدم همدلی و هم پوشانی اخبار و عملکردشان یکی از ضعف هایی است که در آنها وجود دارد و نیاز است که تشکل ها و گروه هایی شکل بگیرد که باعث تقویت همدلی این رسانه ها شود و قطعا در این صورت،عملکردشان تاثیرگذاری بیشتری در بین آحاد مردم خواهد داشت.

این روزنامه نگار و کارشناس ارشد علوم ارتباطات خاطر نشان کرد: یکی دیگر از روش ها برای تاثیرگذاری رسانه های انقلابی و ارزشی بر روی مردم، تعامل با مخاطبان است؛ قطعا ارزش و اعتبار هر رسانه ای را مخاطبانش تعیین می کنند و نیاز است که ارتباط رسانه ها و مخاطبان، ارتباطی دو طرفه باشد؛ مثلا کامنت هایی که در خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی منتشر شده و به آن پاسخ داده می شود یکی از روش های موثر برای حفظ ارتباط بین رسانه و مخاطبان است.

علی شیرین ادامه داد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و مجهز بودن مردم به امکانات ارتباطی همچون موبایل های هوشمند و تبلت، می توان با استفاده از رویکرد "شهروند خبرنگار"، مخاطبان را تشویق به ارسال خبر نمود که همین امر باعث سرعت در اطلاع رسانی می شود.

3 روش موثر برای تاثیرگذاری رسانه های انقلابی بر جامعه

ارسال نظرات