خبرهای داغ:

به ارتش اسرائیل کمک کنید و تخفیف مالیاتی بگیرید

طبق قوانین مالیاتی آمریکا، انگلیس، فرانسه و بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، هرکس به رژیم صهیونیستی کمک کند، می‌تواند از تخفیف‌های مالیاتی برخوردار شود.
کد خبر: ۸۶۶۸۴۷۸
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، یکی از نمایندگان مجلس سنای فرانسه اخیراً افشا کرد که طبق قوانین این کشور، هر کس به اسرائیل کمک کند، نه تنها کمک‌هایش از مالیات معاف است، بلکه خودش هم تخفیف 60 درصدی مالیاتی دریافت خواهد کرد. این قانون در حمایت از یک موجودیت خارجی شاید در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما بررسی قوانین مالیاتی در آمریکا، انگلیس، کانادا، و بسیاری از کشورهای اروپایی نشان می‌دهد، چه بسا کشورهایی که چنین قانونی را برای حمایت از رژیم صهیونیستی ندارند، در اقلیت باشند. آمریکایی‌ها در این میان، در عین نامشروع دانستن شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها، طبق یک شکایت رسمی از وزارت خزانه‌داری‌شان، طی 20 سال، مبلغی در حدود 280 میلیارد دلار به این اقدامات غیرقانونی اسرائیل کمک کرده‌اند. در این مسیر، سازمان‌های «خیریه» آمریکایی که معافیت مالیاتی هم دارند، پیش‌قدم شده‌اند و دولت آمریکا نیز برنامه‌ای برای جلوگیری از نقض قوانین مالیاتی خود توسط این سازمان‌ها ندارد.
به اسرائیل کمک کنید و تخفیف مالیاتی بگیرید
«ناتالی گوله» نماینده «اتحادیه دموکرات‌ها و مستقل‌ها»
در مجلس سنای فرانسه

«ناتالی گوله» سیاستمدار ارشد فرانسوی و نماینده حزب «اتحادیه دموکرات‌ها و مستقل‌ها» در مجلس سنای فرانسه اخیراً افشا کرد که قوانین مالیاتی فرانسه به شهروندان این کشور این حق را می‌دهد که ضمن اعطای کمک‌های مالی «خیریه» به ارتش اسرائیل، از 60 درصد تخفیف مالیاتی برخوردار شوند[1]. گوله این قانون را «سود مالیاتی مالیات‌دهندگان فرانسوی [اما] به نفع یک ارتش خارجی» توصیف می‌کند.

این قانون یعنی شهروندان فرانسوی از طریق نظام مالیاتی کشورشان دارند تشویق می‌شوند تا به اشغال غیرقانونی و جنگ‌طلبانه فلسطین توسط ارتش اسرائیل، کمک کنند. قانون مذکور هم‌چنین ریاکاری محض دولت فرانسه را نشان می‌دهد، دولتی که ادعا می‌کند به پیدا کردن راه‌حلی صلح‌آمیز برای مناقشه اسرائیل و فلسطین در سازمان ملل پای‌بند است.

حامیان سازمان‌های اسرائیلی یا حامی اسرائیل در آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه و سوئیس، مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.
البته خیلی هم نباید از این قانون فرانسه تعجب کرد، چراکه کمک به سازمان‌های اسرائیلی یا حامی اسرائیل از جمله «صندوق ملی یهودی[2]» (که در ادامه درباره آن توضیح می‌دهیم)، «اسرائیل بخشنده[3]» (وب‌سایتی که «مفتخر به حمایت از اسرائیل[4]» و به ادعای خود پایگاه اصلی برای حمایت از اسرائیل است)، «دوستان نیروی دفاعی اسرائیل[5]» و «لکت اسرائیل، بانک ملی غذا[6]» در آمریکا، کانادا و بسیاری از کشورهای اروپایی، از جمله انگلیس، فرانسه و سوئیس[7]، مشمول معافیت مالیاتی قرار می‌گیرد. این در حالی است که یکی از فعالیت‌های اصلی صندوق ملی یهودی پنهان کردن جنایات جنگی ارتش اسرائیل طی جنگ‌های سال‌های 1948 و 1967 است، هرچند به روشی بسیار هوشمندانه: از طریق درخت‌کاری! (در ادامه گزارش در این‌باره بیش‌تر خواهید خواند.)

به اسرائیل کمک کنید و تخفیف مالیاتی بگیرید
شهرک‌سازی کوچک‌ترین جرمی است که اسرائیل با کمک
مالیات شهروندان آمریکایی و اروپایی مرتکب می‌شود

چرا صدای مالیات‌دهندگان درنمی‌آید

شاید این سؤال پیش بیاید که چرا تا پیش از افشاگری گوله، خبرهای زیادی درباره قوانین مبنی بر معافیت‌های مالیاتی کمک به اسرائیل مخابره نمی‌شد. پاسخ به این سؤال را در دو واقعیت می‌توان جست‌جو کرد: اولاً این‌که رسانه‌ها به علت سیاست حمایت از رژیم صهیونیستی، هیچ تلاشی برای افشای این‌گونه سوءاستفاده‌ها از پول مالیات‌دهندگان نمی‌کنند. دوماً این‌که آن دسته از سیاستمداران انگشت‌شمار مانند گوله هم که در این‌باره صحبت می‌کنند، به سرعت تهدید و وادار به سکوت می‌شوند.

گوله پس از صحبت درباره قانون تخفیف مالیاتی به حامیان رژیم صهیونیستی، در شبکه‌های اجتماعی و از سوی افراد ناشناس تهدید به مرگ شد.
گوله در گفت‌وگو با خلاصه گزارش فرانسه اعلام کرده[8] که پس از مطرح کردن این قانون با نماینده وزیر خارجه در وزارت اقتصاد، در شبکه‌های اجتماعی و از سوی افراد ناشناس تهدید به مرگ شده است. نماینده مجلس فرانسه که هم‌چنین نایب‌رئیس کمیسیون امور خارجه، دفاعی و نیروی مسلح در مجلس سنای این کشور نیز هست، صرفاً توجه «کریستیان اکرت» وزیر بودجه فرانسه را به قانونی جلب کرده بود که به مالیات‌دهندگان فرانسوی اجازه می‌دهد تا در صورت کمک به ارتش اسرائیل، نه تنها مبلغ کمک را معاف از مالیات پرداخت کنند، بلکه مالیات بر درآمد خود را نیز تا 60 درصد کاهش دهند.

وزیر بودجه فرانسه هنوز پاسخی به اظهارات سناتور گوله نداده است و از سوی دیگر، خود گوله نیز در پاسخ به «اوئست فرانس» یکی از روزنامه‌های مهم محلی در شهر «اورن» (جایی که گوله نمایندگی‌اش را در پارلمان فرانسه دارد) که خواستار نظر وی در این‌باره شده بود، از اظهارنظر خودداری کرده و صرفاً گفت: «در این مورد صحبتی نمی‌کنم.»

به اسرائیل کمک کنید و تخفیف مالیاتی بگیرید
«کریستیان اکرت» وزیر بودجه فرانسه پاسخی به اظهارات «گوله»
درباره قانون تخفیف مالیاتی برای حامیان اسرائیل نداده است

صندوق ملی یهودی، از سال 1901

برای شناختن تنها یکی از سازمان‌هایی که کشورهای غربی، کمک به آن‌ها را از مالیات معاف کرده‌اند، درباره صندوق ملی یهودی کمی توضیح می‌دهیم. این صندوق سال 1901 برای خرید زمین در «فلسطین عثمانی» (بعدها فلسطین تحت قیمومیت انگلیس، و اکنون «اسرائیل» و سرزمین‌های فلسطینی) جهت شهرک‌سازی[9] تأسیس شد[10] و سال 2007 صاحب 13 درصد از زمین‌های اسرائیل بود. صندوق ملی یهودی در بیش از 500 منطقه مسکونی سابق مردم فلسطین که اسرائیل آن‌ها را نابود و ساکنان آن‌ها را به اجبار آواره کرده، اقدام به کاشت درخت و ایجاد جنگل مصنوعی نموده و ادعا می‌کند این کار را برای کمک به طبیعت و اقلیم کره زمین انجام می‌دهد.

این جنگل‌های کاج که بسیار انبوه و فشرده کاشته شده‌اند، نه تنها پوششی فراگیر را در تمام طول سال بر فراز نقاطی فراهم می‌کرد که ارتش اسرائیل در آن‌ها مرتکب جنایت جنگی شده بود، بلکه طی سال‌های اولیه تشکیل اسرائیل، راهی بود تا به پناهندگان فلسطینی که احتمالاً موفق می‌شدند به روستای خود بازگردند، اجازه ندهند تا خانه‌ای برای خود بسازند یا خانه‌های قبلیشان را بازسازی کنند.

افتخار صندوق ملی یهودی این است که از ابتدای کار تا کنون بیش از 240 میلیون درخت در اسرائیل کاشته، 180 سد و مخزن ذخیره آب ساخته، بیش از 1000 کیلومتر مربع زمین را تجهیز نموده و بیش از 1000 پارک تأسیس کرده است. این صندوق سال 2002 «جایزه اسرائیل[11]» (جایزه‌ای که رژیم صهیونیستی در سالگرد «استقلال اسرائیل» می‌دهد و بالاترین افتخار در این رژیم محسوب می‌شود) را به خاطر «کمک ویژه به جامعه و کشور اسرائیل» دریافت کرد.

به اسرائیل کمک کنید و تخفیف مالیاتی بگیرید
یکی از جنگل‌هایی که صندوق ملی یهودی
در سرزمین‌های اشغالی ساخته است

آمریکایی‌ها چگونه قانون را به خاطر اسرائیل می‌شکنند

سازمان‌های به اصطلاح خیرخواه آمریکا میلیون‌ها دلار به ساخت شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل در فلسطین کمک می‌کنند[12] در حالی که حتی نهادهایی مانند سازمان ملل نیز شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرده‌اند[13].

آمار نشان می‌دهد از مارس سال 2009 که نتانیاهو نخست‌وزیر شد تا اوایل سال 2015، جمعیت شهرک‌های اسرائیلی افزایش چشم‌گیری داشته است به گونه‌ای که آمار خود رژیم صهیونیستی[14] حاکی از آن است که بین سال‌های 2009 تا 2014 جمعیت این شهرک‌ها 23 درصد افزایش پیدا کرده است.

بخشی از هزینه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی را سازمان‌های «خیرخواه» و معاف از مالیات آمریکایی تأمین می‌کنند.
هزینه بخشی از این رشد جمعیت و ادامه شهرک‌سازی‌ها را سازمان‌های آمریکایی تأمین می‌کنند که می‌خواهند هم‌چنان مشمول معافیت‌ها و تخفیف‌های مالیاتی باشند.
اگرچه این کمک‌ها قوانین «سرویس درآمد داخلی» (اداره مسئول امور درآمدی و مالیاتی آمریکا) را نقض می‌کند[15]، اما به نظر نمی‌رسد نه کنگره و نه دولت اوباما برنامه‌ای برای جلوگیری از آن‌ها داشته باشند.
در این میان، بررسی پرونده یک سازمان اسرائیلی نکات جالبی را درباره سیاست‌های دوگانه دولت آمریکا درباره مناقشه اسرائیل و فلسطین آشکار می‌کند.

به اسرائیل کمک کنید و تخفیف مالیاتی بگیرید
اوباما از یک طرف شهرک‌سازی را غیرقانونی می‌داند و از طرف دیگر
به سازمان‌های حامی جنایت‌های اسرائیل تخفیف مالیاتی می‌دهد

اواخر سپتامبر سال 2014، شهرک‌نشین‌های اسرائیلی در 25 واحد مسکونی در منطقه «سلوان» واقع در ناحیه موسوم به «شهر قدیمی» در شهر بیت‌المقدس مستقر شدند. 50 هزار فلسطینی در سلوان زندگی می‌کنند و بنابراین انتقال شهرک‌نشین‌ها به این منطقه موجب شد تا دولت اوباما به خاطر «تحریک تنش میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها» سازمانی را محکوم کند که این انتقال را به عهده داشت[16].

این سازمان، یک انجمن اسرائیلی به نام «العاد» است. «العاد» مخفف عبارت «به سوی شهر داوود» است و «شهر داوود» نامی است که اسرائیلی‌ها برای اشاره به «سلوان» از آن استفاده می‌کنند. بنابراین هدف العاد کاملاً مشخص است: کمک به سیاست رژیم صهیونیستی در اسکان شهرک‌نشین‌ها در مناطق اشغالی که با قوانین بین‌المللی در تناقض است.

طبق اساس‌نامه «دیوان بین‌المللی کیفری[17]»، این دیوان می‌تواند مقامات دولتی را که مسئول «انتقال مستقیم یا غیرمستقیم بخشی از جمعیت غیرنظامیِ کشور اشغالگر توسط قدرت اشغالگر به درون منطقه تحت اشغال» بوده‌اند، تحت پیگرد قانونی قرار دهد. این در حالی است که نه تنها دولت آمریکا سالانه سه میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی می‌کند، بلکه مالیات‌دهندگان آمریکایی نیز به طور غیرمستقیم از فعالیت‌های العاد حمایت مالی می‌کنند[18].

به اسرائیل کمک کنید و تخفیف مالیاتی بگیرید
50 هزار فلسطینی در سلوان زندگی می‌کنند، منطقه‌ای که
العاد به دنبال یهودی‌سازی آن است

بر اساس گزارش‌های مالیاتی سال‌های 2011 و 2012، العاد حدود دو سوم از کمک‌های مالی خود را در این دو سال از یک سازمان خیریه مستقر در نیویورک به نام «دوستان العاد» دریافت کرده است. این سازمان سال 2011 مبلغ 6.9 میلیون دلار و سال 2011 مبلغ 5.6 میلیون دلار به العاد کمک کرد. «دیوید بعری» بنیان‌گذار العاد نیز یکی از اعضای هیأت مدیره «دوستان العاد» است.

جست‌جویی ساده کافی است تا ده‌ها سازمان آمریکایی[19] دیگر پیدا شود که به همین ترتیب به ادامه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و سایر اقدامات اسرائیل بر خلاف قوانین بین‌المللی کمک می‌کنند و دولت آمریکا به‌رغم حمایت ظاهری از راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین، هیچ برخوردی با آن‌ها نمی‌کند، بلکه با سیاست معافیت مالیاتی، آن‌ها را تشویق می‌کند تا به حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه دهند.

شکایت از حمایت وزارت خزانه‌داری آمریکا از اسرائیل

البته در این میان، تلاش‌هایی هم توسط شهروندان آمریکایی صورت گرفته تا دولت آمریکا را وادار به واکنش علیه کمک‌های آمریکایی به رژیم صهیونیستی کند. از جمله در آخرین روزهای سال 2015، «سوزان ابوالهوی» نویسنده و فعال حقوق بشری فلسطینی-آمریکایی، و «محمد عبدالعزیز» و «مایکل سورال» فعالان حقوق بشری ساکن آمریکا، طی شکایتی که علیه وزارت خزانه‌داری و دفتر «جک لو» وزیر خزانه‌داری آمریکا کردند[20]، همین مسئله را در دادگاه بخش کلمبیا پی‌گیری نمودند.

به اسرائیل کمک کنید و تخفیف مالیاتی بگیرید
شکایت سه شهروند آمریکایی از وزارت و وزیر خزانه‌داری آمریکا به
خاطر تخفیف مالیاتی به سازمان‌های آمریکایی حامی اسرائیل

طبق شکایتی که از وزارت خزانه‌داری آمریکا شده، حدود 150 شرکت غیرانتفاعی از بیست سال پیش تا کنون تقریباً 280 میلیارد دلار به اسرائیل کمک کرده‌اند.
در این شکایت‌نامه آمده که حدود 150 شرکت غیرانتفاعی از بیست سال پیش تا کنون تقریباً 280 میلیارد دلار به اسرائیل کمک کرده‌اند و این کمک‌ها به دست ارتش اسرائیل رسیده و برای شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین مورد استفاده قرار گرفته است. از جمله افرادی که در این شکایت نام آن‌ها برده شده «شلدون آدلسون» است، سرمایه‌دار یهودی کازینوهای لاس‌وگاس که حمایتش از رژیم صهیونیستی زبانزد است (گزارش مشرق را از این‌جا بخوانید). از جمله گروه‌های نام برده در شکایت‌نامه نیز می‌توان به «بنیاد خانواده فالیک» و «دوستان نیروی دفاعی اسرائیل» اشاره کرد.

بخشی از شکایت‌نامه با اشاره به «دست‌کم 30 سال حمایت مالی مالیات‌دهندگان آمریکایی از اقدامات مجرمانه نظیر قتل، آتش زدن [اموال فلسطینی‌ها]، تخریب خصمانه اموال [مردم فلسطین]، حمله و ضرب و جرح، نسل‌کشی، و اقدامات تروریستی بین‌المللی»، خواستار نه تنها حذف معافیت مالیاتی سازمان‌های دخیل در این زمینه، بلکه بازگشت مبالغ معاف شده به صورت دریافت مالیات شده است. شاکیان پرونده علیه خودداری وزارت خزانه‌داری آمریکا از نظارت و جلوگیری از این اقدامات مجرمانه شکایت کرده‌اند.

آن‌چه نشان می‌دهد فرانسوی‌ها در ریاکاری احتمالاً از آمریکایی‌ها درس گرفته‌اند، این است که اوباما طی صحبت‌های خود اشاره کرده که شهرک‌سازی‌های اسرائیل «ناقض توافق‌نامه‌های قبلی است و تلاش‌ها برای رسیدن به صلح را تضعیف می‌کند. زمان آن رسیده که شهرک‌سازی‌ها متوقف شود[21]

به اسرائیل کمک کنید و تخفیف مالیاتی بگیرید
اوباما معتقد است شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی باید پایان یابد،
اما از نظر او راه پایان این شهرک‌سازی‌ها حمایت مالی از آن‌هاست

به علاوه، وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز بیان کرده که «این دولت مانند همه دولت‌های قبلی از سال 1967، شهرک‌سازی را غیرقانونی و خلاف آرمان صلح می‌داند. آمریکا هرگز از شهرک‌سازی و فعالیت‌های مرتبط با آن دفاع یا حمایت نکرده و بنابراین هیچ‌گاه سیاست‌هایی را دنبال نمی‌کند که شهرک‌سازی را مشروع نماید[22].» با این وجود هنوز هم سازمان‌های «خیریه» آمریکایی به راحتی به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند و هیچ‌کس جلوی آن‌ها را نمی‌گیرد، مگر برای آن‌که خبر تخفیف‌های بیش‌تر مالیاتی را به آن‌ها بدهد.



[1] France’s tax subsidy on ‘gifts’ to Israeli army Link

[2] Support Our Work Link

[3] Tax-Deductible Donating Link

[4] Proud to be supporting Israel Link

[5] Donate to FIDF Now to Support the Wellbeing and Educational Needs of Israel’s Brave Soldiers Link

[6] Leket Israel Link

[7] Donate Money Link

[8] A Senator Is Surprised at Tax Shelter for the IDF and Receives Death Threats Link

[9] Jewish National Fund Link

[10] The Yemenite Jews Link

[11] Israel Prize Link

[12] Can I Take a Tax-Deduction on My Donation to Israeli Settlements in Palestine? Link

[13] UN: Marked increase in forced displacement of Palestinians Link

[14] West Bank Settlement Expansion Surged Under Netanyahu Link

[15] How US "charities” break tax laws to fund Israeli settlements Link

[16] Press Briefing by Press Secretary Josh Earnest, 10/1/2014 Link

[17] Rome Statute of the International Criminal Court Link

[18] You, American taxpayer, are helping to fund Israeli settlements Link

[19] Tax-Exempt Funds Aid Settlements in West Bank Link

[20] Mohamed Abdel Aziz, Susan Abulhawa, Michael Several V. United States Department Of The Treasury And United States Department Of The Treasury Secretary Jacob Lew Link

[21] Remarks by the President at Cairo University, 6-04-09 Link

[22] US sued over donations for illegal Israeli settlements Link

منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها