منابع عراقی:

روستای «البشیر»کرکوک آزاد شد

منابع عراقی اعلام کردند که روستای راهبردی «البشیر» در استان «کرکوک» سرانجام، تحت کنترل نیروهای عراقی درآمد.
کد خبر: ۸۶۶۸۵۷۱
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج،منابع آگاه عراقی امروز (یکشنبه) اعلام کردند که نیروهای عراقی امروز موفق شدند روستای راهبردی «البشیر» در کرکوک را که دارای اکثریت شیعه ترکمانی است، از اشغال داعش خارج کنند.

نیروهای مسلح عراقی از شنبه (دیروز) عملیات فشرده‌ای را از سه محور شمال، شرق و جنوب، این روستا آغاز کردند و در همین راستا، روستاهای البومفرج، الدولة، المعامرة و امام رضا را در اطراف البشیر کاملا آزاد و پاکسازی کردند.



خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابع رسمی عراقی، خبر آزادی البشیر را منتشر کرد.

«ابورضا النجار» ناظر فعالیت نیروهای بسیج مردمی ترکمانی اعلام کرد که نیروهای پیشمرگه و نیروهای ترکمانی طی تلاش‌هایی هماهنگ و همسو موفق به آزادی البشیر و روستاهای اطراف آن شدند.

شیخ «جعفر مصطفی» یکی از فرماندهان پیشمرگه نیز اعلام کرد که پیشمرگه بلافاصله، خنثی‌سازی بمب‌ها و مین‌های کارگذاشته شده از سوی داعش را آغاز کرده است.

«سرمد الترکمانی» از نیروهای «فوج القائم (عج)» از گردانهای زیرمجموعه، بسیج مردمی ترکمانی نیز آزادی البشیر را تایید و اعلام کرد: از روز شنبه، عملیات آزادسازی روستای بشیر که از تاریخ 2014/06/17 در اشغال تکفیری‌های داعش بود، سرانجام امروز به نتیجه رسید و این روستا از اشغال تکفیری‌ها خارج شد.


وی افزود: طی این دو سال، نیروهای بسیج مردمی و به طور مشخص تیپ 16 شیعیان ترکمانی، بارها از ناحیه «تازة» برای آزادی روستا تلاش کردند اما به دلیل کمبود تجهیزات نظامی و لجستیک در این امر ناکام ماندند. اما دیروز پس از هماهنگی نیروهای ترکمانی و جنگنده‌های ارتش عراق، روستای «بشیر» از طریق روستای «البومفرج» در محور غربی، تل أحمد در محور شرقی و مقام امام رضا (ع) در محور جنوبی، تحت محاصره قرار گرفت و از همان ساعات اولیه صبح دیروز، پیشروی در روستای مذکور آغاز شد. صبح امروز نیز این عملیات بار دیگر از سر گرفته شد و سرانجام این روستا ازاد شد.

وی تاکید کرد که دیروز نیروهای پیشمرگه نیز عملیات در منطقه «مزرعة الدولة» و روستای «الحمیرة الصغیرة» در جنوب غرب شهر تازة را با موفقیت انجام دادند و همین امر به نیروهای بسیج مردمی در آزادسازی بشیر بسیار کمک کرد.


الترکمانی در ادامه افزود که در عملیات آزادسازی بشیر، کلیه گردانهای الحشد الشعبی الترکمانی مشارکت داشتند که عبارتند از: تیپ 16 از جمله فوج تازة، فوج بشیر، فوج القائم (عج)، فوج داقوق، فوج تسعین، کتائب سید الشهداء و  لشگر «العباس» (ع) و لشگر امام علی (ع).

ارسال نظرات