گچساران و باشت چشم انتظار اعتبارات ماده180

کد خبر: ۸۶۶۸۷۳۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
سید موسی خادمی عصر امروز در نشست بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های گچساران و باشت اظهار داشت: 61 پروژه از محل اعتبارات ملی و ماده 180 استانی با اعتباری افزون بر 585 میلیارد ریال در دست اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ پروژه تعطیل و راکد در دو شهرستان  باشت و گچساران نداریم، ابراز کرد: برخی طرح‌ها به دلیل تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات ماده 180 استانی به کندی پیش می‌روند.

اجرای طرح نوسازی 3 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده مناطق شهرستان گچساران از موارد بررسی شده در این نشست بود که عدم رغبت مردم به نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق بلادیان، لبنان و رادک شهرستان گچساران از مهمترین مشکلات  اجرای این طرح بود که تخریب و آواربرداری رایگان واحدها در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار گرفت.

روند صدور پرونده و تهیه نقشه ساختمانی از دیگر مشکلات مطرح شده در اجرای این طرح بود و قرار شد شهرداری گچساران و نظام مهندسی هر کدام ظرف 12 و 10 روز تمامی اقدامات اداری را انجام دهند.

اجرای بسته‌های تشویقی با توجه با ضعف مالی مردم ساکن در بافت فرسوده گچساران پیشنهاد بنیاد مسکن استان برای اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده بود.

نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از محل اعتبارات ماده 180 استانی 26 میلیارد و 100 میلیون تومان به شهرستان گچساران و 9 میلیارد و 700 میلیون تومان به شهرستان باشت اختصاص داده شد که تاکنون یک ریال اختصاص داده نشده است.

خادمی تصریح کرد: در حوزه بنیاد مسکن روستایی از محل اعتبارات ماده 180(مناطق محروم) در شهرستان گچساران 11 پروژه با اعتباری افزون بر 15 میلیارد ریال و 8 پروژه در شهرستان باشت با اعتباری افزون بر 13 میلیارد و 700 میلیون ریال با وجود اینکه اعتباری تخصیص نیافته ولی این پروژه‌ها اجرایی شدند.

احداث بیمارستان 100 تخت‌خوابی جایگزین بیمارستان شهید رجایی گچساران دیگر طرح مطرح شده در این نشست بود که فاز اول این بیمارستان 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت فاز دوم بیش از 30 درصد است.

احداث محور بابامیدان- گچساران- بهبهان به طول 35 کیلومتر طرح بررسی شده حوزه راه و شهرسازی بود که 69 درصد اعتبارات این پروژه تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: ضروری است مدیران دستگاه‌های اجرایی عمرانی در زمینه اجرای کیفی پروژه‌های عمرانی حساسیت داشته باشند و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند و همزمان پیگیر تسریع در روند اجرایی پروژه‌ها نیز باشند.

نصب دستگاه فاضلاب و تصفیه خانه و آبرسانی به شهر دوگنبدان دو پروژه دارای اعتبارات ملی شرکت آب و فاضلاب شهری استان بود که تکمیل فاضلاب و تصفیه خانه دوگنبدان هم‌اکنون دارای پیشرفت بیش از 70 درصدی هستند و در صورت تأمین اعتبارات این پروژه‌ها به زودی افتتاح می‌شوند.

ارسال نظرات