مدیرکل اداره کل امور مالیاتی استان زنجان:

امکان تکمیل و ویرایش اطلاعات ارسالی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور وجود دارد

امکان تکمیل و ویرایش اطلاعات ارسالی مؤدیان محترم مشمول ماده 169 مکرر ق.م.م ،فراهم شده است.
کد خبر: ۸۶۶۹۲۳۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل اداره کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: مؤدیان مالیاتی می توانند از امکان تکمیل و ویرایش اطلاعات ارسالی (افزودن اختیاری کدملی/ شناسه ملی ) در قالب امتناع برخوردار شوند.

غلامرضا شریفی با اشاره به بخشنامه شماره 115/93/230 مورخ 08/10/1393 در خصوص برگزاری جلسات هم اندیشی با مؤدیان مشمول اجرای مفاد ماده 169 مکرر قانون مالیاتهای مستقیم، افزود: به منظور ارائه اطلاعات معاملات از سوی مؤدیان به نحو صحیح و قابل بهره برداری و نیز اصلاح و ویرایش اطلاعات ارسال شده غیر قابل بهره برداری که عمدتاً در قالب فهرست امتناع ارسال شده اند، امکان تکمیل و ویرایش اطلاعات ارسالی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور به وجود آمده است.

وی با عنوان اعلام شماره 3200/225/ د مورخ 01/10/1394 مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان متبوع، اظهارداشت: با تمهیدات بوجود آمده در سامانه ارسال اطلاعات معاملات موضوع ماده 169 مکرر قانون مالیاتهای مستقیم، امکان تکمیل و ویرایش اطلاعات ارسالی (افزودن اختیاری کدملی/ شناسه ملی ) در قالب امتناع توسط مؤدیان در سامانه مذکور فراهم شده است.

مدیرکل اداره کل امور مالیاتی استان زنجان در ادامه خاطر نشان کرد: امکان مانده گیری مستقل ادارات کل امور مالیاتی به تفکیک منابع خرید، فروش، قرارداد و به ویژه امتناع از اطلاعات موجود در سامانه مورد بحث در دسترس نمایندگان ادارت کل ذیربط می باشد.

شریفی در خصوص اطلاع از دسترسی های ایجاد شده در ادارات کل امور مالیاتی به منظور گزارش گیری از سامانه ذیربط جهت مشاهده نحوه عمل مؤدیان، ابراز کرد: ادارات کل ذیربط می توانند از طریق نمایندگان و مسئولین فناوری اطلاعات خود اقدام نمایند.

گفتنی است که به منظور پیگیری انجام اصلاحات در اطلاعات دریافتی با هدف استفاده حداکثری از اطلاعات موجود و ارتقاء کیفیت در رسیدگی های مالیاتی، نسبت به شناسایی مؤدیانی که بیشترین نقص را در اطلاعات ارسال شده داشته اند و اطلاع رسانی به مؤدیان مزبور و پیگیری اصلاح و ویرایش اطلاعات، اقدامات مقتضی معمول شوند.

ارسال نظرات