واکنش ثابتی به اظهارات رئیس‌جمهور در گفتگو با «بسیج»:

آیا حسین فریدون هم جزو کاسبان تحریم است؟!

آقای روحانی بزرگ‌ترین کاسبی سیاسی را در بحث تحریم کرد و رئیس‌جمهور شد؛ یعنی اگر در سال 92 تحریمی وجود نداشت آقای روحانی با چه شعاری می‌خواست برای خود رأی جمع کند.
کد خبر: ۸۶۶۹۲۳۴
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
امیرحسین ثابتی فعال سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر  رئیس‌جمهور در خصوص کاسبان تحریم تصریح کرد: این اقدام که منتقدان برجام را تحت عنوان کاسبان تحریم به حاشیه برانیم بعد از سه سال جواب نخواهد داد.

وی در توضیح این مطلب افزود: اگر آقای روحانی در ابتدای کار خود این بحث را مطرح می‌کرد یک مقبولیت نسبی در جامعه داشت؛ برای اینکه فکر می‌کردند دعوای سر برجام  حول این شکل گرفته یعنی یک عده‌ای از تحریم‌ها سود می‌بردند و یک عده هم که مردم باشند ضرر می‌کردند.

 ثابتی در ادامه بیان کرد: بعد از سه سال روی کار آمدن دولت یازدهم افکار عمومی این مسئله را باور نمی‌کند چراکه متوجه شدند برجام هیچ فایده‌ای برای مردم ندارد بلکه یک سری ضررهایی نیز در بحث کلان و راهبردی برای ملت داشته است و مردم نیز به‌خوبی متوجه می‌شوند که این مسئله  برای لاپوشانی بدون دستاورد بودن برجام است.

این فعال سیاسی ادامه داد: اگر تصور کنیم توافق خوبی بود که به‌طور عینی و ملموس برای مردم سودی داشت نیازی نبود آقای روحانی وارد این بحث‌ها شود و موضوع سود بردن از تحریم‌ها را مطرح کند.

ثابتی با بیان اینکه کاسبی تحریم دو بعد دارد یک بعد سیاسی و یک بعد اقتصادی؛ عنوان کرد: بزرگ‌تر از آقای حسن روحانی کاسب تحریمی در جمهوری اسلامی وجود ندارد چراکه آقای روحانی بزرگ‌ترین کاسبی سیاسی را در بحث تحریم کرد و رئیس‌جمهور شد؛ یعنی اگر در سال 92 تحریمی وجود نداشت آقای روحانی با چه شعاری می‌خواست برای خود رأی جمع کند.

این فعال سیاسی ادامه داد: شخص آقای روحانی بیشترین کاسبی و سود از تحریم‌ها را متوجه خود کرد؛ در شعارهای انتخاباتی  نیز خود را نماد ضدیت با تحریم در افکار عمومی نشان داد و جریان مقابل تحریم‌ها و ناجی ملت تعریف کرد.

ثابتی بیان کرد: ما از آقای روحانی این سوال را داریم که ماجرای صرافی حسین فریدون و تعدادی از شرکای او که الان در برخی بانک‌ها مشغول هستند و یکی از آن‌ها از اعضای مرکز تحقیقات استراتژیک زیر نظر آقای روحانی بود، و در اوج بحران ارزی این صرافی را زده بودند، چیست؟ این افراد از گردش مالی صرافی خود یک گزارش شفاف و صادقانه ارائه کنند و بگویند سودشان چه میزان بوده است؟ اگر آن موقع تحریم بوده و برای عده‌ای سود داشته شخص حسین فریدون و شرکای او چه حجمی از سود را برده‌اند؟ و خود این افراد توضیح دهند که آیا جزو کاسبان تحریم بوده‌اند یا نه؟ 
ارسال نظرات