معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان:

مشارکت 38 درصدی مردم استان زنجان در مرحله دوم انتخابات

میانگین مشارکت مردم استان زنجان در مرحله دوم انتخابات 38 درصد می باشد.
کد خبر: ۸۶۶۹۲۵۷
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، مشارکت مردم در انتخابات را موجب تقویت مبانی نظام جمهوری اسلامی و نشانی از تبلور اراده مردم و مردم سالاری دینی در کشور دانست و گفت: مردم کشور در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی به تبعیت از رهبر معظم انقلاب جهت مشارکت در توسعه کشور و در مرحله دوم انتخابات نیز به منظور تقویت و استحکام بخشی به بنیان های نظام حضور پرشوری داشتند.

شهبازی از تمامی اعضای هیئت های اجرایی و نظارتی انتخابات که با رعایت اصل امانتداری، در برگزاری انتخابات سالم تلاش کردند قدردانی نمود و افزود: خوشبختانه در استان زنجان با رعایت مرّ قانون بدون هیچ تخلفی جزو استان های سفید و بی مسئله کشور بودیم.

شهبازی به نمایندگان منتخب مردم تبریک گفت و یاد آور شد: بر اساس قانون هریک از کاندیداها که اعتراضی به نتایج انتخابات داشته باشند، تا دو روز پس از اعلام رسمی نتایج فرصت دارند تا اعتراض خود را به هیئت های اجرایی و نظارتی اعلام نمایند.

وی علت تاخیر پیش آمده در برگزاری نشست خبری و اعلام نتایج را ناشی از حساسیت کار در دور دوم دانست و افزود: در دور دوم انتخابات علیرغم کاهش تعدد کاندیداها، رقابت بین افراد نزدیکتر بوده و التهاب بالایی داشت لذا اعلام نتایج دقیق و قطعی زمانبر بود.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار از حضور پرشور مردم نیز قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد: با وجود تفاوتهای سلیقه ای و سیاسی بین افراد جامعه، همه مردم در راستای توسعه استان با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

وی میانگین مشارکت مردم استان زنجان در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را 38 درصد عنوان نمود و از اصحاب رسانه و مطبوعات که زمینه تهییج و حضور گسترده مردم را فراهم آوردند قدردانی نمود.

همچنین در ادامه این نشست مدیرکل سیاسی و انتخابات آمار دقیق آراء مأخوذه در این دوره از انتخابات را اعلام کرد و گفت: از مجموع 269هزار و 696 رأی مأخوذه استان زنجان، 261هزار و 947 رأی صحیح و 7هزار و 842 رأی باطله بود.

مهدوی به مجموع آراء مأخوذه به تفکیک هریک از سه حوزه انتخابیه استان اشاره نمود و افزود: 120هزار و991 رای در حوزه انتخابیه زنجان و طارم، 74 هزار و 537 رای از حوزه انتخابیه ابهر،خرمدره و سلطانیه و 74 هزار و 168 رای از حوزه خدابنده اخذ شده است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات میزان مشارکت مردم در حوزه زنجان و طارم را 30درصد عنوان نمود و افزود: میزان مشارکت در حوزه خدابنده 60 درصد، در حوزه انتخابیه ابهر،خرمدره و سلطانیه نیز 42 درصد و درمجموع میانگین میزان مشارکت مردم استان 38 درصد می باشد.

وی تعداد رای اولی های کل استان در این دوره از انتخابات را 3هزار و 561 نفر برشمرد و اظهار داشت: تعداد رای اولی ها در سه حوزه انتخابیه استان که در این دوره از انتخابات مشارکت نمودند 3 هزار و 278 نفر می باشد.

مهدوی با ابراز خرسندی و رضایت از سرعت و کارایی دستگاههای احراز هویت که در این دوره از انتخابات مورد استفاده قرار گرفت، ابراز امیدواری نمود در سنوات آتی شاهد برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی در سراسر کشور باشیم تا در اسرع وقت نتایج بصورت دقیق در اختیار مردم قرار گیرد.

همچنین جانشین رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه به تعداد آراء کسب شده توسط منتخبین مردم استان جهت حضور در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره نمود و گفت: سید مرتضی خاتمی با کسب 13 هزار و 875 رای در مرحله نخست انتخابات از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود انتخاب شده بود و در این دوره علی وقفچی با 60هزار و 814 رای و فریدون احمدی با 44 هزار و 303 رای به نمایندگی از مردم زنجان و طارم، محمد عزیزی با 37 هزار و 692 رای از حوزه ابهر، خرمدره و سلطانیه و نیز احمد بیگدلی با کسب 39 هزار و 81 رای به نمایندگی از مردم خدابنده در مجلس دهم حضور خواهند یافت.

وی ضمن قدردانی از 11 هزار و 500 نفر عوامل اجرایی و نظارتی که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی استان فعالیت داشتند قدردانی نمود و افزود: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 338 شعبه شهری شامل 317 صندوق ثابت و 21 صندوق سیار در کنار 293 صندوق اخذ رای روستایی شامل 83 صندوق ثابت و 210 صندوق سیار اقدام به جمع آوری آراء مردم از سراسر 13 حوزه انتخابیه اصلی و فرعی استان نمودند.

ارسال نظرات