خبرهای داغ:

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر: هیچ كشوری نمی تواند با پول نام جعلی بر روی خلیج فارس بگذارد

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر گفت: خلیج فارس از ابتدا نیز با نام پارس بوده و هیچ كشوری نمی تواند به واسطه پول و سرمایه خود، تاریخ را تحریف و نام جعلی را بر روی خلیج فارس بگذارد.
کد خبر: ۸۶۶۹۳۹۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
به گزارش بسیج ناخدا یكم نادر حمودی روز دوشنبه درآیین روز خلیج فارس كه در دانشكده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد افزود: دریا شریان اصلی اقتصاد در جهان است چرا كه هر كشوری كه در حاشیه دریا قرار دارد آن را یكی از راه های اصلی برای واردات و صادرات كالاهای خود می داند. 
وی دریا را زیرساخت و بستری برای اقتصاد جهان برشمرد و اظهاركرد: هم اكنون بیش از 78 درصد از اقتصاد جهان از طریق دریا رقم می خورد و مسیر دریا مانند یك اتوبان و راه آهن برای واردات و صادرات كالاهای هركشوری محسوب می شود.
فرمانده پایگاه دریایی خرمشهرادامه داد: بیش از 57 كشور در دنیا بر لب دریا قرار دارند كه ایران نیز جزو این كشورها به شمار رفته و دارا بودن سه هزار كیلومتر مرز دریایی اهمیت استفاده از خلیج فارس و دریای عمان را برای اقتصاد دریایی كشور بیشتر می كند.
وی بیان كرد: متاسفانه فرهنگ دریایی ما ضعیف بوده و آنگونه كه باید از ظرفیت های دریایی استفاده نمی كنیم و بیشتر ساحل را مورد توجه قرار داده ایم.
حمودی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش از سال 87 تاكنون در زمینه آبادسازی گام های موثری برداشته و در ساحل مكران با ایجاد بستر مناسب حیات را در این منطقه احیا كرده است.
وی افزود: جغرافیای امارات، عمان و عربستان شبیه ما هستند اما آنها از دریا بهتر از ما استفاده كرده و بهره می برند.
فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر گفت: وجود 16 تنگه استراتژیك در دریا كه نبض جهان را در دست دارند و وجود سه تنگه مالاكاست، تنگه هرمز و باب المندب كه بیش از 90 درصد انرژی جهان را از خود عبور می دهند نشان دهنده اهمیت راه های دریایی در اقتصاد است.
وی با اشاره به اینكه ما نیز می توانیم از این ظرفیت با ارزش در زمینه اقتصاد نهایت استفاده را ببریم ادامه داد: سفید جامگان ارتش جمهوری اسلامی با افتخار، از تمامی منافع ایران اسلامی در دریا دفاع خواهد كرد.
در این آیین قرار بود دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی حضور یابد اما به دلیل مشغله كاری حضور وی منتفی شد.
روز 10 اردیبهشت در ایران روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده كه سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس است. 
دریای پارس یا خلیج فارس از جمله نام های قدیمی و باستانی است كه در زمان های مختلف تاریخی در اسناد، قراردادها و مكاتبات، مورد استفاده همه اقوام و ملل دنیا قرارگرفته است. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها