یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج»:

دولت تسلطی بر بودجه ندارد

یک استاد دانشگاه گفت: دولت با یکسری کمبود بودجه مواجه شده است و از سویی دیگر تسلط کافی بر بودجه را از دست داده است لذا برای کسری بودجه مجبور به استقراض از بانک مرکزی و یا برداشت از ذخایر شده است هر چند واقعیت را باید اذعان کند.
کد خبر: ۸۶۶۹۴۵۷
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

احمدرضا بسیج کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به برداشت 6 هزار میلیاردی دولت از صندوق توسعه ملی اظهار داشت:  روند افزایشی هزینه‎های دولتیمنجر به برداین اشت غیر قانونی شده است.

وی با اشاره مشکلات پیش روی دولت تدبیر و امید تصریح کرد: اول اینکه دولت سرنوشت کشور را سه سال به برجام سپرده است تا از این طریق بتواند گشایش اقتصادی ایجاد شود ولی متاسفانه نه تنها گشایشی ایجاد نشد بلکه هر روز پسرفتی در اقتصاد کشور را شاهد بودیم.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: بسیاری از فعالیت ‎های اقتصادی از چرخه فعالیت وامانده اند و تلاشی برای افزایش صادرات و صنعت صورت نگرفته است، همچنین ورشکستگی کارخانجات و مراکز تولیدی تداوم دارد، مجموع اینها زنگ خطری برای اقتصاد کشور است.

وی در خاتمه افزود:  معوقه دولت، مخارج و بدهی به پیمانکاران شدت یافته است پس در حقیقت دولت با یکسری کمبود بودجه مواجه شده است و از سویی دیگر تسلط کافی بر بودجه را از دست داده است لذا  برای کسری بودجه مجبور به استقراض از بانک مرکزی و یا برداشت از ذخایر شده است هر چند واقعیت را باید اذعان کند.

ارسال نظرات