فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه خبر داد

کهگیلویه میزبان 15 یادواره شهید

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: قبل از اجلاسیه شهدای کهگیلویه و بویراحمد در آبان‌ماه، 15 یادواره شهدا در شهرستان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۶۹۵۵۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲

سعید برومندزاده عصر امروز در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این شهرستان اظهار داشت: سال گذشته 15 یادواره شهدا در سطح شهرستان برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه تصریح کرد: یادواره شهدای شهرستان در 3 بخش اجرا شده و سه یادواره ویژه شهدای شاخص شهرستان و خانواده‌های 2 شهیدی در قالب برنامه «افتخار کوچه،آبروی محله» برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در برگزاری یادواره‌ها کیفی‌سازی مراسم مورد توجه قرار می‌گیرد افزود: با هدف ترویج فرهنگی ایثار و شهادت و معرفی شهدا به نسل جدید، مستندهایی در دست تهیه است.

این مسئول افزود: تاکنون 120 مورد مصاحبه با خانواده شهدا ضبط و سرگذشت شهدا نیز در قالب کتابچه تدوین شده است.

برومندزاده تصریح کرد: اسناد و آثار شهدا از قبیل وصیت‌نامه، البسه، کتاب و دیگر لوازم جمع‌آوری شده که به علت نبود مکان مناسب برای راه‌اندازی موزه شهدا، این آثار در حال حاضر در موزه استان نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای استان در آبان‌ماه و برنامه‌های پیش از این مراسم، از برگزاری 15 یادواره در شهرستان خبر داد و گفت: یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز نمونه‌ای از این برنامه‌هاست که فردا و به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار