لوازم آرایشی بهداشتی با رنگ و لعاب قاچاق

متاسفانه ورود لوازم آرایشی بهداشتی غیر استاندارد به صورت قاچاق از مرزهای کشور موجب افزایش محصولات نامرغوب شده است.
کد خبر: ۸۶۶۹۷۱۶
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدحسین دکمه چی رئیس اتحادیه صنف خرازی و وابسته تهران  گفت: محصولاتی که زیر نظر اتحادیه در مغازه های دارای مجوز به فروش می رسند داری برچسب بهداشت و استاندارد هستند و مشکلی در سلامت کالاهایشان وجود ندارد اما لوازم غیر استاندارد معمولا مربوط به فروشگاه های غیر مجاز است که به صورت غیر قانونی فعالیت می کنند و پروانه کسب از اتحادیه خرازی را ندارند.


وی افزود: بخش عمده کالاهای غیر استاندارد از استانهای مرزی همچون چابهار، کیش، قشم و مریوان به صورت قاچاق وارد کشور می شوند و بسیاری از افرادی که جهت تفریح به این شهرها مراجعه می کنند این محصولات را خریداری می کنند.

دکمه چی اظهار داشت: هر فرد می تواند تا 500 هزار تومان لوازم آرایشی بهداشتی را با خود وارد کشور کند و اگر چند نفر با هم خرید کنند میزان قابل توجهی لوازم آرایشی و بهداشتی توسط این گروه ها وارد کشور می شود.

وی افزود: جابجایی و ورود لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاقی به داخل کشور کار بسیار آسانی است به طوری که ترکیه یکی از مرزهای فعال جهت ورود غیر قانونی محسوب می شود و همین امر موجب شده در حال حاضر ایران در قاچاق این نوع کالاها رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

دکمه چی راه اندازی کارخانه های تولید داخلی و کاهش قیمت گمرگ را از جمله راهکار های جلوگیری از قاچاق محصولات آرایشی بهداشتی دانست و تاکید کرد: تمامی لوازم های آرایشی و بهداشتی مجاز دارای دو برچسب هستند که توسط وزارت بهداشت و دیگری برچسب استاندارد که توسط کارخانه بر روی محصولات نصب می شوند.

دکمه چی عنوان کرد: در صورت فروش محصولات غیر مجاز و غیر استاندارد توسط مغازه هایی که زیر نظر اتحادیه هستند با آنها برخوردهای جدی کرده و جریمه های سنگینی را نیز در نظر گرفته ایم.

****بیشتر لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور قاچاق است


فرود امینی نائب رئیس دوم اتحادیه صنف خرازی و وابسته تهران د گفت: طبق بررسی هایی که توسط سازمان غذا و دارو و وزرات بهداشت صورت گرفته میزان کالاهای قاچاق لوازم آرایشی بهداشتی که وارد کشور می شوند حدود 70 درصد کل آنها در بازار اعلام شده است.

وی افزود: اولین باری که کالای لوازم آرایشی بهداشتی به  صورت قاچاق وراد کشور شدند در دوران جنگ و زمان ایجاد تحریم ها بوده که به کالاهای چمدانی معروف شدند زیرا لوازم آرایش اوایل به اندازه یک چمدان و توسط مسافران وارد کشور می شد.

امینی اظهار داشت: کالاهایی که در بخش آرایشی توسط برندهای معتبر دنیا تولید می شوند و از راه های قانونی وارد کشور شده اند و مورد تایید هستند که از نظر سلامت هم مشکلی ندارند اما زمانی که کالاهایی از راه های غیرقانونی وارد کشور می شود در واقع استانداردهای لازم را نداشته و مصرف آنها ممکن است موجب بروز مشکلاتی در افراد شود.
ارسال نظرات