عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «بسیج»:

اقدام عملی اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه دستگاهها دنبال تشریفات نباشند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به نظر می رسد موضوع اقتصاد مقاومتی در پیکره جامعه روشن و شفاف جا نیفتاده و مجلس و دولت هنوز با واقعیت های آن حرکت نکردند.
کد خبر: ۸۶۷۰۱۳۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۴
عیسی امامی نماینده مردم گرگان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ با اشاره به توصیه اکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و واردات بی رویه اظهار داشت: به نظر می رسد موضوع اقتصاد مقاومتی در پیکره جامعه روشن و شفاف جا نیفتاده و مجلس و دولت هنوز با واقعیت های آن حرکت نکردند.

وی با بیان اینکه در سال 95 دولت تصمیم دارد ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهد اظهار داشت: فعالیت های عمرانی در سایه اقتصاد مقاومتی است؛ بحث سرمایه گذاری نیازهایی دارد که در بخش تولید آن مسئله مهمی است که هنوز به آن راهکار و مسئله مطمئن نرسیدیم.

 نماینده مردم گرگان با بیان اینکه برای اقدام عملی اقتصاد مقاومتی برنامه ای وجود ندارد افزود: بحث های تئوری و نظریه هایی که وجود داشته در سنوات گذشته و تا به امروز ادامه دارد اقدام عملی این است هر کدام از دستگاه ها بلافاصله دنبال عمل باشند دنبال دستور العمل؛ بخش نامه ؛ ابلاغیه و تشریفات آنچنانی نباشند.

امامی با تاکید بر اینکه اگر فعالیت های عملی اقتصاد مقاومتی از ماه سوم و چهارم شکل نگیرد آثار و برکاتش در شش ماهه دوم  دیده نمی شود خاطرنشان کرد: باید جدیت را بیشتر کرده و روی این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشیم مشکل درآمدی که فقط  با سرمایه گذاری مولد تحقق می یابد و سهم نفت از این طریق کم می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: قانون برنامه ششم توسعه همین حکایت را داشته که متاسفانه در برنامه پنجم موفق نشدیم؛ در برنامه ششم ببنیم نگاه برنامه ای چگونه است ولی سمت و سو همیشه همین بوده و هست و وابستگی به وزارت نفت باعث شده که به تحقق این مهم دست نیابیم.

وی با اشاره به اینکه مجلس دهم رو به پایان است و مجلس یازدهم باید شفاف تر برای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد افزود: باید مردم را پای کار بیاورند چون مردم هنوز آرایش لازم را نداشته و به دلیل اینکه اراده ملی پشت این سیاست ها نیست. باید به نقش مردمی کردن اقتصاد توجه شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: مردم معطلند؛ بسیاری از منابع مالی  دست به دست شده و در بنگاه ها و موسسات مالی و اعتباری خوابیده و به شکلی هزینه مالی را بالا می برد ؛ قیمت سپرده ها بالا بوده و درد سر برای نظام شده و چالش جدی برای حوزه تولید بوجود آورد.

امامی گفت: بانک مرکزی باید کمک کند اقتدار و استقلال بانک مرکزی به این موضوع کمک می کند طرح هایی که قابلیت توجیه اقتصادی دارند ورود آنها فعال و توسط سیستم بانکی این موضوع محقق می شود.

 


ارسال نظرات